Jezzy Lane

Alla inlägg under mars 2014

Av Jezzy Lane - 10 mars 2014 20:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jezzy Lane - 9 mars 2014 21:00

Idag var det äntligen dags för Majas kalas, som Caroline har längtat.

Var ju ett tag sen hon fick inbjurdan till sin bästa kompis 4-årskalas.


Hon skulle självklart ha finklänningen på sig, och fina flätor.

Och vi hade fixat "vingar med spö" till Maja, sen hade jag gjort ett halsband och en pärlkrokodil.


Vi lämnade bara av på kalaset då det är våra nära vänner som är föräldrarna, och jag visste att det skulle blir 12-13 barn, och med min risk för migrän så ville jag inte vara kvar.

 


När vi kom och hämtade så var Maja och Caroline ute på framsidan. De hade velat ha luft så därför gick de ut en stund.

Dock hade Maja fortfarande några kompisar kvar som var inne och lekte ;)

Caroline hade haft jättekul, och det hade gått jättebra med alla barnen. De hade varit så otroligt tysta och snälla när de fikade så föräldrarna undrade om de verkligen var kvar.


Min oro var att Caroline skulle känna sig lite utanför då det var så många från Majas nya förskola där, men tvärtom, Maja hade nästa "favoritserat" Caroline framför de andra. Sötnosarna   De är verkligen 2 bästisar   


De hade fiskat fiskedamm, och i godispåsen låg det ett pkt russin, en ballong, en pixibok, en liten godispåse och några Haribogodisar. Helt lagom. Den ska jag nog kopiera till Carolines kalas ;) Nästan i alla fall. Det med pixibok var ju super ;)


Det var skönt också att Maja fick inget dubbelt så inget som behövdes bytas.


Nu är det kväller och dags att sova ;)

Av Jezzy Lane - 9 mars 2014 14:57

I morse var jag alldeles för seg för att komma iväg och träna så tidigt som jag önskade, så jag var inte där förrän vid 11 tiden. Trots det var det väldigt lite folk som tränade, och det är så skönt för då kan man verkligen köra gärnet ;)


Dagens Cardio:

15 min Löpträning, där jag taktade på ca 6 km/h (även om jag ibland var uppe på 7 km/h), förutom sista 3 min då jag joggade och taktade på 8 km/h. Det kanske inte låter så vidare värst för andra, men för mig var det stort framsteg. Tidigare har jag inte ens kunnat jogga 1 min utan att få hjärtklappning och blodsmak i munnen. Nu gick det riktigt bra!!! ;)


 


Dagens styrka:

Shoulder Press vikt 11 kg 11x3 reps

Leg extension vikt 20 kg 15x3 reps

Chest press vikt 16 kg 15x3 reps

Abdominal vikt 14 kg 15x4 reps

Leg curl vikt 25 kg 15x3 reps

Lower back vikt 32 kg 15x3 reps

Vertical row vikt 25 kg 15x3 reps

Outher Thigh vikt 23 kg 15x3 reps

Inner Thigh vikt 27 kg 15x3 reps

Rotary Torso vikt 16 kg 15x3 reps på vardera sida

Triceps Extension vikt 20 kg 15x3 reps

Glute press vikt 18 kg 10x3 reps på vardera ben


Stretch ca 10 min


Efter gymmet drog jag till centrum på apoteket, sen hem för att fixa klart paket och dyl då Caroline ska på bästa kompisens kalas ;)


Nu är de snart dags att hämta henne. Tänkte bjuda på en Selfie från gymmet för att ni skulle ha något att skratta åt, men de blev misslyckade. Kanske nästa gång ;))

Av Jezzy Lane - 6 mars 2014 20:47

Usch nu kommer mitt tråkiga träningsinlägg igen, men denna blogg har blivit lite av min träningsdagbok så ni får stå ut. Hoppas det sporrar någon ;)

Dagens träning
15 min Crosstraining

Styrka
Shoulder press vikt 11 kg 11x3 reps (ökning med 1x3)
Leg extension vikt 20 kg 15x3 reps
Chest press vikt 16 kg 15x3 reps
Leg curl vikt 25 kg 15x3 reps
Lower back vikt 32 kg 15x3 reps
Vertical row vikt 25 kg 15x3 reps
Outher thigh vikt 23 kg 15x3 reps
Inner thigh vikt 27 kg 15x3 reps
Triceps extension 20 kg 15x3 reps
Abdominal vikt 14 kg 15x4 reps (15x1 reps mer)
Stretch ca10 min

sen blev det en tur till centrum o hämta nytt modem från Comhem och så vidare till Ica för att hämta paket till Lia. Sen hem.

Just det, kolla med tjejen som jobbade på gymmet om i tisdags. Alla hade fått stå ute ca 30 min och så visade det sig att det var inget. Förmodligen någon som rökt i trapphuset eller så. Glad att jag gick hem iallafall ;)

Aja nu ska jag nog kliva upp ur badet.
Ha en skön kväll ;)

Av Jezzy Lane - 4 mars 2014 18:57

Idag var deg dag igen för ett konditionspass och fokus på en "muskelgrupp" och idag blev denna armar o lite bröst/rygg.

Kondition
Crosstraining 15 min
Cykeln på gymmet nivå 10 intervall 15 min

Styrka
Vertical row vikt 25 kg 15x3 reps
Chest press vikt 16 kg 15x3 reps
Biceps curl 16 kg 15x3 reps
Shoulder press vikt 11 kg 10x3 reps
Fria 3kg vikter 3 olika övningar ca 10 min
Triceps extension 16kg 15x3 reps

Sen gick det förbannade brandlarmet och jag var tvungen att avbryta min träning.
Irritationen var enorm. När man äntligen kommit igång och den delen msn ville köra på hårt blev ledig (var nämligen extremt mycket folk idag) så hinner man köra 2 övningar totalt på den.
Aja bättre lycka nästa gång.

Stretchingen fick jag ta hemma. Men det gick ju bra det med. Glad att jag fick med mig mina grejer bara. ;)

Av Jezzy Lane - 3 mars 2014 22:00

Förutom springet ut och in i tvättstugan så blev det 15 min Crosstraining idag ;)

Av Jezzy Lane - 2 mars 2014 11:35

Idag kände jag mig grymt duktig. Kom upp strax efter 7 och efter en del fix med lilltjejen som också var uppe så kom jag iväg till gymmet (vid 20 i 8)

Dagens träning
Crossträning - seg morgon och val av tyngre program (set 10) gjorde att jag inte orkade mer än ca 11 min idag :( men men.


Styrka
Shoulder press vikt 11 kg 10x3 reps
:ORotary Torso vikt 16 kg 15x3 reps på vardera sida
Leg extension vikt 20 kg 15x3 reps
Chest press vikt 16 kg 15x3 reps
Lower back vikt 32 kg 15x3 reps
Leg curl vikt 25 kg 15x3 reps
Vertical row vikt 25 kg 15x3 reps
Abdominal vikt 14 kg 15x3 reps
Outher thigh vikt 23 kg 15x3 reps
Inner thigh vikt 27 kg 15x3 reps
Squat totalt 80 st (men gjorde nog lite fel)

Stretch ca10 min

Åter hemma vid 20 över 9
Så underbart ;)

Då det var typ folktomt på gymmet kunde jag ta kort på dagens outfit också ;) Lite suddig men men ;)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards