Jezzy Lane

Alla inlägg under augusti 2010

Av Jezzy Lane - 15 augusti 2010 18:41

2010-08-05

Hade fixat barnvakt till de "stora" barnen för att jag, Nevill och Caroline skulle ut och fira att jag fyllt 30 år med mamma, Gunnar och Jan.

Jag tog tåget in, med Caroline i bärsele, och mötte Mamma och Gunnar på en uteservering på söder. När jag satt mig ner, sa de att de beställt en öl till mig och att servitrisen skulle komma med den när jag kommit. Det tog himla lång tid tyckte jag, men när servitrisen kom så förstod jag varför. Det var inte en öl de beställt, utan en smarrig sommar drink   


Efter ett tag kom brorsan dit och tog en öl med oss också. Vid strax innan 5 begav vi oss till Koh Phangan för att käka. Där mötte vi upp Nevill (som kom före oss) och vi fick bord direkt. Skönt, annars brukar man få vänta.

Vi åt god mat och drack gott. Och så fick jag min fina present, en Emerald 183 (symaskin).

 

Den var främst från min underbara mamma   , men även från Gunnar, mormor, Halla & Roger, Helena & Peter, Katrin & Jörgen, Kristofer & Magnus. Tack alla så jättemycket   

Vid 19-tiden var det dags att bege oss hemåt för att avlösa vår barnvakt Eve som skulle iväg. Hon skulle ju även vara barnvakt dagen efter åt oss (men då för alla barnen, men det kanske jag skriver om i ett annat inlägg nån gång   )


2010-08-09

 


2010-08-10

Fick jag ett SMS "Ett DHL paket finns att hämta på DHL Service Point..........."

Snacka om snabb leverans   


2010-08-11

Hämtade ut min underbara symaskin. Fick ta Caroline i bärselet och min nya bebis i vagnen   


2010-08-15

Idag packade jag upp min underbara symaskin från sin kartong. Sen kunde jag inte låta bli att testa den. Testade alla möjliga sömmar på en tygbit, och sen bestämde jag mig för att testa att sy ett örngott till Carolines kudde i vagnen (för det behövde hon, då det jag använt har varit för stort) och här är resultatet;

Den är verkligen så underbar att sy med, och allt är så lätt med den.

Man behöver inte ens trä tråden genom nålen själv   och programmeringen på den är så lätt att förstå. Det är sååå kul. 


Tack än en gång min underbara mamma   och även ni andra som var med, för den underbara presenten. Jag ÄLSKAR den verkligen   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards