Jezzy Lane

Inlägg publicerade under kategorin Sommar 2012

Av Jezzy Lane - 19 augusti 2012 19:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:
Av Jezzy Lane - 14 augusti 2012 19:50

Äntligen fick vi en sittplats så länge Emilia sitter i knät ;)

Av Jezzy Lane - 14 augusti 2012 19:19

Står o trängs med alla andra *puh*

Av Jezzy Lane - 8 augusti 2012 20:45

Idag bar det äntligen iväg till Gröna Lund. Underbara Eve (barnens kusin) hade möjlighet att ta Caroline hela dagen, så vi kunde ta med de stora helt själv. Det är två år sen vi var där sist, så vi alla var helt lyriska.

Vädret var inte toppen, men det gör inte så mycket. Men vi hade hoppats att det skulle vara lite lugnare med folk, pga vädret, men sån tur hade vi inte. Väntetiden kom snabbt upp i ca 20 min på de roliga berg & dalbanorna. Aja man kan inte få allt

Vi kom i alla fall till Gröna Lund innan de öppnade, så vi köpte våra åkband och inträdesbiljetter i automaterna utanför, och lagom till kl 11 var vi klara för att gå in.
Började med att låsa in väska med dryck och matsäck (som vi för övrigt inte ens använde, då det var för jobbigt att gå till skåpet igen + att det kostade 20 kr att öppna skåpet och det tyckte vi inte det var värt för att äta våra tråkiga mackor).
Just det, innan vi gick in delade de ut brämhults jos utanför Gröna lund, så de åkte också ner i kylväskan.

Sen åkte vi Tekopparna, Flygande Elefanterna och Nyckelpigan, vi alla fyra, innan vi gick över till "stora sidan". Där åkte vi Blå Tåget. Emilia och James satt fram och jag och Nevill bakom. Detta år var det läskigare på Blå Tåget. Det var mörkt hela tiden och det var läskigare saker, så James tyckte den var obehaglig (och även Emilia till viss del).
Vi åkte även Bläckfisken, och jag blev riktigt yr efteråt.

Sen delade vi upp oss två och två, Nevill och James gick och tog lotter osv, och jag och Emilia åkte Vilda Musen. Det var riktigt roligt (förutom väntan på 20 minuter).
Vi träffades alla fyra igen och gick i Lustiga huset, och sen var det dags för lunch. Blev en familjepanpizza.
Efteråt varvade vi med att åka saker allihopa till att dela upp oss lite (jag och Emilia / Nevill och James). Då Jag och Emilia ville se till att ha åkt de mesta "berg & dalbanor".
Så förutom vilda musen, så åkte jag och Lia även den traditionella berg&dalbanan "Jetline" (hon fick ju äntligen åka den då hon är över 140   ), Kvasten och den nya berg&dalbanan "Twister".
Vi alla fyra åkte Bläckfisken igen, Flygande Elefanterna och Nyckelpigan fler gånger. Och självklart åkte vi alla fyra även "kärlekstunneln   "
Nevill och James gick igenom Skrattkammaren, åkte tekopparna, Nyckelpigan och Flygande Elefanterna. De testade även pangare och la lite pengar på lotter.
Annars satsade vi inte så mycket pengar på lotter den här gången, då vi tycker det har blivit alldeles för dyrt, och man vinner ändå aldrig något "stort"

Just det, vi avslutade vår Grönan vistelse med att jag och barnen åkte Lyktan. Det var första gången för James och han tyckte den var riktigt pirrig (han hade verkligen en betalbar min när vi åkte ner första gången   ), men ville gärna åkt den flera gånger. Sötnosen

Vi hade tänkt att ta Rock-Jet också, men eftersom jag inte åkt den + att jag mådde lite illa i slutet, så bestämde vi oss för att hoppa över den.

Självklart fick de också sockervadd

Så vad tyckte då jag var roligast; Det var nog att se barnens miner när de åkte saker. James som blir så lyrisk och Emilias miner i alla dessa berg&dalbanor. Men annars älskar jag att åka allt, lite tråkigt att man blir så lätt illamående nu när man inte är så ung längre   . Däremot tyckte jag nog Twister var läskigast av alla, speciellt i början när det går stuprakt ner.
Emilia tror jag tyckte alla dessa berg&dalbanor var roligast. Hon bara älskade Jetline och även Twister.
James älskade alla åkturer. Och tyckte nog att det var kul att märka vad han vågade. För han ville gärna utmana sig själv och åka sånt som bläckfisken flera gånger. Och hade vi varit kvar ännu längre så hade han nog även velat åka Lyktan fler gånger också (även om det såg ut som han höll på och kissa på sig så fort den åkte ner, men han skrattade ljuvligt också   ).

Vi kom hem först vid halv sju, och då åt vi matsäcken vi haft med oss + tonfiskpaj som vi hade hemma. Man var måttligt hungrig då.

Eve berättade att hon och Caroline haft en riktigt bra dag. De hade varit ute och lekt, hemma hos Izza och Heaven där Caroline hade tagit för sig på en gång och när hon skulle gå så lyckades hon även "smöra" till sig ett par av Heavens klackskor (som Heaven vuxit ut, men som var typ 7 stl för stora för Caroline, men hon verkligen älskar de   ), de hade varit i lekrummet i centrum och lekt, Caroline hade fått bada, och de hade även ätit lunch och middag förstås.
Caroline ville inte alls att Eve skulle gå, hon är ju hennes favvo ju. Riktigt bra val man gjorde av gudmor där
Men det gick bra till slut, och hon var helt slut efter en händelserik dag.

Liksom vi nu också. Nu tror jag jag fått med allt, och ska slöa lite framför TVn innan jag ska gå och sova.

Av Jezzy Lane - 3 augusti 2012 20:06

Idag blev det en hel dag med min underbara mamma och minst en halv dag även med min bror och syster.

Mötte upp mamma vid Skogskyrkogården vid kvart över elva. Där hittade vi en ännu lättare väg till mormors grav.

Vid graven planterade mamma en blomma och vi satt och prata gamla minnen osv.

Fick reda på att det är på G med gravstenen så det känns jätteskönt. Är ju mer verkligt när gravstenen är på plats.

Efteråt åkte vi hem till bror, där vi fick se hur han kommit iordning efter renovering av toa/duschrummet. Riktigt fint hade han fått det. Vi tvåtiden tog vi oss iväg och åt "brunch", eller det var "brunch" för bror men mer lunch för mig och mamma. God grillad macka blev det *yummi*.

Och vid tre tiden tog vi oss till Medis, och "Snaps" för en öl (eller tre   )

Och syster joinade oss efter nån halvtimme.

Det var fint väder i början men efter ett par timmar var det som himlen öppnade sig (vid två omgångar, varav nr 2 var värst). Tur att vi ändå hade hyfsade platser under parasoll så vi slapp bli helt dränkta.

Men syster, som satt på kanten fick ta lite mer skydd ;))

Det var en otroligt mysig dag, med mycket prat och skratt

Av Jezzy Lane - 30 juli 2012 20:44

Idag hade vi planer på att ta oss iväg på museum, men var lite sega i morse så vi valde att skjuta på det.

Istället tog vi det lugnt i morse, och vid halv tolv tiden tog jag med tjejerna (och Emilia hade även en kompis med sig) ner till stranden. Var riktigt skönt väder, varmt men fläktade svalt och de stora tjejerna var i vattnet i över 1 timme, och Caroline ville gärna också bada i det djupa med de, men fick hålla sig på bryggan eller vid strandkanten.

Vi tog oss sen till centrum och handla lite till maten, och då däckade Caroline i vagnen medans hon åt russin (hade glömt nappen som hon tjatade om, men lyckades muta henne med russin ;)).

Stora tjejerna fick varsin slush och Emilia köpte sig en tidning med posters i (den härliga åldern ;)).

Emilias kompis följde med hem och även Caroline fick vara med en stund ;) Hon är så glad när hon får vara med, och hon blev så besviken när hennes kompis gick hem.

Det blev pizza till middag, som Nevill och James gjorde, och medans de lagade till den så gjorde jag tonfiskpaj som vi ska äta till middag i morgon. Känns så skönt att ha morgondagens middag klar redan nu ;)

Efter maten så blev det bullbak, var så länge sen jag bakade bullar. Den här gången blev det vaniljbullar, och de blev verkligen supergoda ;)

Nä nu ska jag kolla lite serier så ha en toppenkväll på er

Av Jezzy Lane - 30 juli 2012 11:32

Glad tjej på väg till stranden

Av Jezzy Lane - 25 juli 2012 23:40

Idag blev det en tur till skansen med hela ligan ;)

Man märkte att det inte varit varmt på ett tag för det kändes som alla sthlm:are + alla turister skulle ut till djurgården samtidigt.

Vi tog oss ut dit med pendeln till centralen och sen buss till djurgårdsbron, och den var så fullsmockad som den verkligen kunde bli, innan vi väl kom fram så hade nästan all luft tagits slut (att de får packa på bussarna så mycket   ). Så hemresan valde vi att ta spårvagnen från skansen till sergels torg och sen gå därifrån till pendeln MYCKET Bättre ;)

Men på skansen, så hade vi väldigt mysigt. Tyvärr så var det ju väldigt mycket folk även där, så det var trångt att komma fram och svårt att låta C springa fritt.
Men det var riktigt mysigt att göra något "semesterligt" hela familjen. Mycket fotografering blev det, på alla djuren, och även en del på barnen ;)
Har inte hunnit gå igenom alla bara så lägger ut lite bilder senare ;)

Vi var väl framme på skansen vid halv tolv tiden, och kom därifrån första vid halv fem tiden. Så det blev några timmar ;) Barnen gillade nya lill-skansen, men C som hade tänkt att kasta napparna, var inte manad för det. Och vi ville inte pusha henne för hårt då hon faktiskt bara e strax över 2 år. Sen var det inte speciellt bra anordnat då man fick kasta napparna i ett rör, men såg inte ens att de kom in till katterna. Och där inne var det 2 stora katter, och inga små kattungar, så det är ju svårt att förklara varför de stora katterna behöver så otroligt många nappar, och varför just hennes nappar istället för henne. Men det stod att det var tillfälligt, så hoppas de fixar till det till något fantastiskt till nästa vår så kanske det blir av då istället ;)

Vi hade himla tur med vädret också, det var sol en låååång stund, men sen mulnare på. Men värmen höll i sig och det kom inge regn och det är ju toppen. De flesta av djuren var dessutom pigga så man fick sen en hel del.

Nä nu ska jag snart hoppa i säng, hoppas ni haft en topppenkväll däreute ;)