Jezzy Lane

Alla inlägg under december 2009

Av Jezzy Lane - 31 december 2009 20:19

Så var detta år snart slut. Man blickar tillbaka och tänker "vad har jag hunnit med detta år?" Det har säkert hänt massor, men jag tycker det blev nytt år nyss ju. Vart tar åren vägen? Börjar man bli gammal när man tänker så?   


Tittar på mina barn och kommer så väl ihåg när de var små bäbisar som bara låg där. Men nu är de så stora, de springer omkring, pratar heeeeeeeeela tiden   och är så goa och roliga. Men tiden har gått alldeles för fort, snart är de 18 och flyttar hemifrån   Aja nu ska jag inte var sån   


Idag har det blivit en lugn dag. Var överbjudna till ett par vänner egentligen, och det hade ju varit trevligt. Men det har ju varit så mycket på sista tiden, att jag var osäker om jag skulle orka med.

Och så i förmiddags så började James kräkas. Han kräktes flera gånger stackarn. 

Och jag hade åkt på feber 38,7 visade tempen och jag fryser och svettas om vart annat. Bra slut på det nya året...eller inte.   

Men nu mår James bättre och har till och med fått i sig mat. Och efter att vi sov middag här idag, så mår jag också lite bättre (dock är jag fortfarande seg i kroppen)


Får hoppas att nästa år blir ett friskare år, för detta år har vi varit alldeles för dåliga för ofta.


Och nu sitter jag här, alldeles proppmätt efter en riktigt god middag.

Smördegsinbakad vitlöksostfylld fläskfilé, hasselbackspotatis och varma tomater blev det. Yummi   


Har inte planerat vad kvällen ska bestå av. Men mys med Nevill framför en film låter lockande   . Barnen vill ju vara uppe till tolvslaget också så man får se vad det blir för de. Just nu leker de i rummen och tittar ut ibland när några "fuskare   " smäller raketer utanför.


Vill önska alla som läser min blogg, ett riktigt GOTT NYTT ÅR       


 


Ska försöka att blogga mer nästa år   


Av Jezzy Lane - 28 december 2009 18:47

... och full rulle på jobbet. Bara två dagar kvar till årsbokslutet och chefen är på väg till Thailand.

Mycket som händer i morgon, så jag vet inte om jag behöver göra något drastiskt förrän på onsdag och då är det sista dagen. Känns lite sådär. Önska det var som förra bokslutet då man tog det lugnt efter den 20:e december.

Aja nästa år är jag mammaledig och slipper det här    Sköööönt.


Samtidigt måste jag ju säga att det är kul. Jag älskar ju ekonomi och nu får jag verkligen hålla på med ekonomitänk. Synd bara att man alltid är så slut den här tiden på året.


Aja sluta gnäll och ta bara tag i det Jessica     

Av Jezzy Lane - 25 december 2009 21:27

Idag har varit en riktigt lugn dag. Måste passa på, speciellt efter så hektiska dagar innan jul.

Barnens sov till ca kl 8. Jag vaknade vid 9-tiden och då låg jag och Emilia och läste i sängen (medans James lekte och kom in då och då) i en timme tills vi väckte Nevill.


Vid 10-10.30 åt vi lite frukost, och sen var det bara soft framför datan när barnen lekte med sina nya saker i ett par timmar.


Efter en sen lunch som kom vi ut i snön och åkte pulka och gjorde en snögubbe.

*bild kommer senare*


Hemma sen drack vi varm choklad och åt saffransbullar och knäck *yummi*   .


Sen var det dags att ta hand om disken och till slut laga en sen middag (julmat från gårdagen, men med stekt potatis   )

Kvällen har bara varit soft och skön och nu ligger sonen bredvid mig och sover i sängen (somnade till snövit   ), Nevill sitter och spelar data och Emilia ligger och tittar på Harry Potter (del 2)


Natti natt på er allihopa.

Av Jezzy Lane - 25 december 2009 10:00

Här kommer julklappslistan så långt som jag kommer ihåg   


Barnens gemensamma julklappar:

Pulka

X-box 360 spel; Indiana Jones 2

PS2 spel; Monster VS Aliens


Emilias Julklappar:

Rosa fin sparkris med 100 kr i

Harry Potter böcker (del 1 och del 2)

Pyssel (ex piprensare, bollar, ögon, trähjärtan mm mm) + lim

Radiostyrd bil (röd)

Pärlor och pärlplattor

Kortlek

Mathilda boken

Rosa "magdansös" kläder

3D Poster Box Set

Ryggsäck

Armband + Halsband - set

Halsband + Örhänge (hjärtan)

Ficklampa

Liten laserlampa

PC-spel; Första orden på isländska

PC-spel; Andra klass

PC-spel; Mulle Meck - Bygga Hus

PS2 dansmatta med spel

Mönstersaxar

Godis

Märkessköld (till hennes simmärken)

Örhängen (rosa hjärtan) + nalle

Reflexhjärta

Glider


James Julklappar:

Svärd

2 st stora Sniper (en ska bytas mot något annat då han fick dubletter)

Godis

Ficklampa

Radiostyrd bil

Spiderman dräkt och mask

Liten bil + buss

Gröna krigsgubbar

Indiangubbar

Sheriffset (2 pangare, sheriffstjärna mm)

Star Wars kläder (utklädning) inkl "lasersvärden"

Munktröja spiderman

Militärkeps + hjälm

Brandbil i trä

Rallybil

Pruttkudde

Glider


Lite julklappar Jag och Nevill fick gemensamt:

Digital fotoram

Kokbok Husmanskost

Charaderspel


Lite julklappar jag fick:

Örhänge och halsband i hjärta (skruvat)

Parfym

Badgrejer

Örhänge och halsband med små diamanter på

Nyckelring "Världens bästa mamma"  (som Emilia köpte helt själv)


Om jag har glömt någon julklapp så ber jag hemskt mycket om ursäkt, det blev så rörigt vid julklappsöppningen. Har försökt att få med de flesta i alla fall   

Riktigt tacksam är jag för alla superfina klappar i alla fall, och barnen älskar de   

Av Jezzy Lane - 24 december 2009 23:00

Mycket stress inför julafton, med städ, bak, förbereda och handla julklappar, handla julmat mm, och så är julafton över på en gång. Men mysigt har det verkligen varit, och jag är sååå stolt över min barn   .


   


Dagen började redan vid 7 (eller barnen kom in vid 5.30 Emilia hade ont i halsen men gick snällt och la sig igen efter att ha druckit vatten och James gick snällt och la sig i våran säng - trots att det låg klappar i deras sängar från tomten).

Vid 7.15 låg vi alla och myste i sängen och tittade på sista avsnittet av julkalendern.

Måste säga att julkalender var helt ok till slut. I början tänkte jag, vad är detta??? Men sen visade det sig vara en hel del humor i den, och nu går Nevill och barnen och säger "är det elakt?" med samma dialekt som en i julkalendern hade och det är riktigt skoj  .


Efter julkalendern så gick barnen och hämtade sina julklappar, som låg i sängen från tomten. Emilia fick ett set med mönstersaxar och James fick ett stort svärd.

Riktigt glada blev de. Sen var det dags för frukost (det finns julskinka på bordet men James väljer Kaviar till sin smörgås   ).

Vi tog det lugnt ett tag sen fick barnen en liten julklapp från oss, nämligen ett PS2 spel (MonsterVSAliens). När barnen spelade det spelet så färgade jag håret och Nevill röjde det sista innan gästerna skulle komma .


Sen åt vi lunch (gröt och julskinkssmörgås).

Vid 12-13 tiden kom min lillasyster och hon gjorde "sin" sallad och jag gjorde vitkålssallad. Mamma och Gunnar kom vid 13.30 tiden, och då fick de julskinkssmörgås. Sen hjälptes vi åt att förbereda inför julmat, med att skala potatis och sånt.

Min bror kom inte förrän vid 14.30 men det var i alla fall innan Kalle började, och då fick han också julskinksmörgås   .


Barnen hade bänkat sina små fotöljer framför TV:n, och vid 15 var det dags för Kalle. Till Kalle blev det massa fika (lussebullar, knäck, after eight, paradisask, marsipanbollar mm) och glögg såklart     


 


Efter Kalle så delade barnen ut alla julklappar. Hela dagen har de varit så lugna över julklapparna, och de tyckte till och med att om de bara fick någon julklapp efter Kalle så kunde vi äta innan julklappsöppningen. Så söta   .

Men under julklappsutdelningen och julklappsöppningen så blev det lite livat, men det är ju inte konstigt, det var det ju till och med hos oss vuxna   . Massa fina julklappar blev det.

Emilia fick bland annat 2 PC spel, böcker, ryggsäck, jättefin rosa spargris och massa pyssel (lista på allt kommer senare).

James fick bland annat Snipergevär, flera utklädningskläder (star wars, spiderman, militär), pruttkudde och massa smågubbar (lista på allt kommer senare).

Tillsammans fick de två TV-spel och en pulka.

Jag och Nevill fick också massa fina presenter, men som jag skrivit tidigare så kommer lista på allt senare   Riktigt nöjda blev både barnen och vi vuxna.


       


Sen var det dags för julmat och det var riktigt gott och man blev lika mätt som vanligt   . Julbordet hos oss bestod av potatis, julskinka, isländskt hangikjöt, köttbullar, prinskorv, revbensspjäll, rödbetssallad, vitkålssallad, vanlig sallad, ägghalvor (med röd stenbitsrom), lax, senapssill, pastej, ost och knäckebröd.


Efter maten sjöng Emilia "Julen är här - Amy Diamond" för oss. Var så stolt över henne att hon vågade   .

 

Sen satt vi bara och myste och pratade. Vid halv tio så åkte de iväg.


En helt underbar julafton helt enkelt. Kanske att det var lite hektiskt när de öppnade julklapparna då man inte hängde med och se när de öppnade. Men annars var den riktigt mysig.


GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards