Jezzy Lane

Alla inlägg under juli 2009

Av Jezzy Lane - 31 juli 2009 21:13

Så, nu har man jobbat en vecka efter semestern och det har gått riktigt bra

Emilia fick följa med mig hela veckan, då hennes fritids var stängt.


Onsdag var vi i och för sig hemma och spelade "Lego Indiana Jones" tillsammans och lekte ute , men sen jobbade jag på em/kvällen i stället.

Och resten av veckan var vi på jobbet. Och då var det upp tidigt som gällde och vi var inte hemma förrän vid halv fem - fem.

Trodde man skulle bli mer störd av henne på jobbet, men inte då. Hon pysslade mest själv, kollade på barnprogram i fikarummet, pysslade med pärlor mm. Sen fick hon ju hjälpa  mig att jobba lite i alla fall, som att kopiera, frankera kuvert, plasta in sitt diplom och  såna saker. Som min kollega Thomas sa, så märkte man knappt av att hon var där, förutom att jag hade lunchsällskap och att det var någon som kom in och frågade något ibland (och det är jag ju van vid på jobbet) och gav mig en kram då och då (och sånt är ju bara mysigt ;-)) . Nä rikigt duktig tjej har jag.


Men jag undrar om det går lika bra den 17-18 augusti (då skolan är stängd för planeringsdagar). Då är det ju ganska mycket folk tillbaka. Kanske skulle passa på och vara ledig då, och kanske jobba hemma nån dag.  Aja, får jag se då.



Av Jezzy Lane - 26 juli 2009 19:59

Första gången på en dagstur till Mariehamn med barnen.

Vi hade försökt att förklara för de hur stooor båten var, men ändå, när vi kom fram till båten (vid kvart över 7 på morgonen *gäsp*) så tittade de upp med stoora ögon. Det var himla gulligt att se. 


Även om dagen kanske inte började så bra, då James bara ville hem (och sova och spela. trött stackarn efter att ha blivit väckt 5.30 en söndagsmorgon efter 3 veckor med semester) så blev dagen riktigt händelserik, och James glömde också bort det efter en stund. Vi åkte med min mamma och hennes man, så barnen var överlyckliga bara att vara med mormor och "morfar". 


Vi började resan med en underbar frukostbuffé, och alla åt vi en hel del.

 

Sen var det dags för Knatteland. Där fanns ett lekrum fullt med olika saker, bollhav, legorum mm mm. Ungarna hade riktigt skoj, speciellt i bollhavet.

Och sen blev de ansiktsmålade. Emilia fick ett hjärta på kinden och James fick en "viking line" båt. Det var synd att de var så snorkiga de som målade bara. När de frågade Emilia vad hon ville ha, så sa ju hon det hon var van att få sen Junibacken, dvs en fjäril över ögonen. Då fnäser den tjejen ifrån och säger att det kan hon minsann inte få utan kan få en liten en på kinden. Såna ska inte hålla på med barn.

Däremot var ju hon som målade James mycket trevligare. Och det var ju tur det för han brukar inte vilja bli målad. ;-)


Sen var det lite Karaoke som gällde. Tyvärr så var det väldigt lågt ljud på karaoken, så det var lite svårt att få känslan för att gå upp och sjunga. Och de som gick upp och sjöng, sjöng på finska. Men jag kände att jag kunde ju inte låta tillfället, då mina barn skulle få se mig sjunga, gå förbi. Så jag gick upp med låten "If I Could turn back time" och gjorde bort mig. Kanske ska välja en lugnare låt när det är så låg volym, men aja, nu är det gjort och barnen har fått höra mig sjunga.


Efter det blev det lite räksmörgås till lunch (som om man inte fortfarande var mätt efter frukosten :-O) men nästan hela slank ner.


Vi tänkte även hinna med taxfreen på denna båten, men det hanns inte med, för nu var det dags att byta båt.

På väg över till nästa båt, så var vi överens om att nu har vi faktiskt varit i Finland, för man gick i land även om man bara gick vidare till nästa båt ;-)


Vi hann besöka knatteland även på denna båten. Det såg lite annorlunda ut, här hade de en typ av "kuddrum", annat lekrum och ritrum. Sen hade de även en Clown som blåste upp figurballonger. 


Och sen var det dags att äta IGEN, och det var buffe denna gång. Men tyvärr var det ingen vanlig buffe. Visst fanns det köttbullar och prinskorvar, men inget smarrigt kött och så, utan då var det något asiatiskt som inte smakade någe vidare. Så jag, Nevill och Emilia levde nog mest på desertbordet. James stackarn låg och sov när vi skulle äta, och när vi väl väckte honom så var han för trött för att äta. Så för honom blev det några salta pinnar till middag.

Det är tur att det inte händer sånt här allt för ofta ;-)


Efter middagen var det lyssna på "finsk" karaoke, clownföreställning, tax-free shopping (alldeles för mycket ;-)), och en del dansande. 


Riktigt skoj hela dagen, och riktigt mysigt att även få umgås med mamma en hel dag så där. 


Tack så mycket mamma för att ni tog med oss på resan <3 Och Tack så mycket Älskling för att du ställde upp och följde med trots att du blir så sjösjuk på såna här båtar <3 <3 <3



Av Jezzy Lane - 25 juli 2009 17:22

...är det idag. Det var superduper trevligt hos Sarah igår, det måste vi göra fler gånger tjejen :-D. Men kanske lite mindre dricka nästa gång (eller mer, blev ju bakis när jag var på väg hem).

Det var bara jag och Sarah hemma hos henne, och vi satt och drack och pratade tjejsnack. Vi har inte kunnat göra det då vi bara träffats ihop med barnen, eller vid ett tillfälle som det var bara hon och jag på Olearys. Men då satt det ju fullt med folk runt omkring och då kan man ju inte prata om vad som helst ;-)


Resan hem från Tyresö var inte rolig, trots att min älskling körde som en gud. Han är sååå gooo och vet precis hur han ska köra när jag mår dåligt. Mådde illa och hade stans huvudvärk hela vägen. Men idag mår jag oförskämt bra faktiskt, bara lite trött. 


Vi drog iväg till centrum innan och shoppade nya byxor till mig och min älskling. Annars har vi faktiskt bara haft en slappardag hela dagen, för i morgon ska vi upp tidigt och åka en dags kryssning med mamma och hennes man. Ska bli riktigt skoj.  


Nä, det får bli mer skriva i morgon :-D

Av Jezzy Lane - 24 juli 2009 15:13

Japp, efter att ha haft en slappardag igår, då vi inte gjorde något vettigt alls ;-) så var det dags att hitta på något (även i detta tråkväder)


Vi tog oss därför till Spånga och hem till Kattis och Isak. Det var riktigt mysigt att träffa de igen. Önskar man bodde närmre, men jag tror inte de kommer att flytta hit till Södra sidan, och vi kommer nog inte flytta till Norra sidan ;-)

Isak plutten börjar bli såå stor, men är ju så söt. Tror ni inte jag glömde att ta kort när jag var där...jag hade ju kameran med mig ju. Aja får bli nästa gång. 


Efter lunch begav vi oss hemåt. Ska ju hem till Sarah sen och ha en tjejkväll bara hon och jag :-D Har shoppat på systemet och allt för kvällen ;-)


Nevill ska ha en spelkväll med Roger, sen ska Roger vara kvar så Nevill kan åka och hämta mig i Tyresö ikväll. Såå skönt :-D


Aja, nu ska jag förbereda här för att snart åka. 

Ha en underbar kväll, för det ska jag :-D

Av Jezzy Lane - 22 juli 2009 21:29

Nu börjar semestern lida mot sitt slut, och ångesten börjar sakta men säkert att krypa fram. Man ställer sig frågor som;

Vad har man hunnit åstadkomma på 3 veckor semester? - Ingenting direkt

Är man helt utvilad? - Nä inte direkt

Har man hunnit med det man tänkt sig göra? - Nä, långt ifrån allt.


Men sen är ju jag en sån som ställer alldeles för höga krav på mig själv.  

Semestern är ju till för att ta det lugnt, och för min del var det att hinna umgås ordentligt med barnen. 

Min älskling är ju tvungen att jobba hela sommaren, så det har varit jag och barnen som varit lediga i tre veckor. Och om jag tänker efter riktigt ordentligt så har jag ju faktiskt uppnått huvudmålet med semestern, nämligen att umgås med barnen. 


Och ni som har små barn själva, vet ju att det är ganska svårt att bli utvilad när man har barn. Visst Emilia (som är 7 år) kan sova på morgonen, men James (3 år) tycker inte alls det är speciellt skoj. Men då är de ändå väldigt snälla på morgonen så jag får faktiskt ta det väldigt lugnt. Så vissa dagar så kommer man inte igång här förrän vid 11-12 så det har varit riktigt soft. 

Men sen kommer man ju i säng bra mycket senare på kvällarna, och är ute mycket mer på dagarna (vilket gör en mer trött).


Det jag saknat mest med denna semester är sommarvärme och sol. 

Det har varit väldigt skumt väder här under hela min semester. Två veckor innan jag gick på semester var kanon veckor, sen kom regnet, och blåsten och det ostadiga vädret. 

Visst har det varit några soliga dagar, och då har jag ju lyckats bränna mig (hmm) men inte har de varit många. 


Nä, undra om man kanske skulle slappa lite nu framför TV:n för att sen kunna komma i säng. Så man kan njuta av de sista semesterdagarna ;-)


Här är en liten bild på mina barn när de är som goast, sovande ;-) Även om de även är riktigt goa vakna också :-P


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards