Jezzy Lane

Alla inlägg under juli 2012

Av Jezzy Lane - 30 juli 2012 20:44

Idag hade vi planer på att ta oss iväg på museum, men var lite sega i morse så vi valde att skjuta på det.

Istället tog vi det lugnt i morse, och vid halv tolv tiden tog jag med tjejerna (och Emilia hade även en kompis med sig) ner till stranden. Var riktigt skönt väder, varmt men fläktade svalt och de stora tjejerna var i vattnet i över 1 timme, och Caroline ville gärna också bada i det djupa med de, men fick hålla sig på bryggan eller vid strandkanten.


Vi tog oss sen till centrum och handla lite till maten, och då däckade Caroline i vagnen medans hon åt russin (hade glömt nappen som hon tjatade om, men lyckades muta henne med russin ;)).

Stora tjejerna fick varsin slush och Emilia köpte sig en tidning med posters i (den härliga åldern ;)).


Emilias kompis följde med hem och även Caroline fick vara med en stund ;) Hon är så glad när hon får vara med, och hon blev så besviken när hennes kompis gick hem.

Det blev pizza till middag, som Nevill och James gjorde, och medans de lagade till den så gjorde jag tonfiskpaj som vi ska äta till middag i morgon. Känns så skönt att ha morgondagens middag klar redan nu ;)

Efter maten så blev det bullbak, var så länge sen jag bakade bullar. Den här gången blev det vaniljbullar, och de blev verkligen supergoda ;)


 


Nä nu ska jag kolla lite serier så ha en toppenkväll på er   

Av Jezzy Lane - 30 juli 2012 11:32

Glad tjej på väg till stranden

Av Jezzy Lane - 29 juli 2012 19:58

Nu är hemmet städat, disken klar och räkningarna betalda   

Nu är jag redo att börja en ny spännande vecka i morgon, i ett rent och fint hem ;)


Den här veckan har varit ganska lugn. Förutom skansen så har vi inte gjort så mycket, mer än varit ute lite då och då, pysslat här hemma, storhandlat och som idag städat.

Men har planer att göra desto mer nästa vecka, för nu är ju räkningarna betalda och man kan planera lite mer vad man ska hitta på ;)


Men nu blir det ett bad och ett glas vin för en trött mig ;))


kvinnor scen tystnad

Av Jezzy Lane - 25 juli 2012 23:40

Idag blev det en tur till skansen med hela ligan ;)


Man märkte att det inte varit varmt på ett tag för det kändes som alla sthlm:are + alla turister skulle ut till djurgården samtidigt.

Vi tog oss ut dit med pendeln till centralen och sen buss till djurgårdsbron, och den var så fullsmockad som den verkligen kunde bli, innan vi väl kom fram så hade nästan all luft tagits slut (att de får packa på bussarna så mycket   ). Så hemresan valde vi att ta spårvagnen från skansen till sergels torg och sen gå därifrån till pendeln MYCKET Bättre ;)


Men på skansen, så hade vi väldigt mysigt. Tyvärr så var det ju väldigt mycket folk även där, så det var trångt att komma fram och svårt att låta C springa fritt.
Men det var riktigt mysigt att göra något "semesterligt" hela familjen. Mycket fotografering blev det, på alla djuren, och även en del på barnen ;)
Har inte hunnit gå igenom alla bara så lägger ut lite bilder senare ;)


Vi var väl framme på skansen vid halv tolv tiden, och kom därifrån första vid halv fem tiden. Så det blev några timmar ;) Barnen gillade nya lill-skansen, men C som hade tänkt att kasta napparna, var inte manad för det. Och vi ville inte pusha henne för hårt då hon faktiskt bara e strax över 2 år. Sen var det inte speciellt bra anordnat då man fick kasta napparna i ett rör, men såg inte ens att de kom in till katterna. Och där inne var det 2 stora katter, och inga små kattungar, så det är ju svårt att förklara varför de stora katterna behöver så otroligt många nappar, och varför just hennes nappar istället för henne. Men det stod att det var tillfälligt, så hoppas de fixar till det till något fantastiskt till nästa vår så kanske det blir av då istället ;)

Vi hade himla tur med vädret också, det var sol en låååång stund, men sen mulnare på. Men värmen höll i sig och det kom inge regn och det är ju toppen. De flesta av djuren var dessutom pigga så man fick sen en hel del.


Nä nu ska jag snart hoppa i säng, hoppas ni haft en topppenkväll däreute ;)


Kramiz

Av Jezzy Lane - 24 juli 2012 19:05

Idag blev det en promenad till lekpark & bollplan, men det mulna på ganska fort så det blev bara en stund. Det tog ju ganska lång tid att bara komma till lekparken/bollplanen då Caroline skulle ha med sig docka i dockvagnen (hon älskar dockvagnen hon fick av sin farbror Nalle och Stella ;)).
Hon var så stor och skulle ha koll på alla och ropade "kom" så fort någon halkade efter ;) som en liten "mamma"

Av Jezzy Lane - 24 juli 2012 12:26

Jag har kommit underfund med att jag aldrig lär mig o aldrig kommer lära mig. Jag lyckas ALLTID bränna mig på somrarna, i solen alltså ;) Jag går aldrig till stranden för att sola, det har jag inte gjort sen jag fick barn. Jag smörjer alltid in mina barn med solskyddsfaktor, men tänker inte på att jag behöver det också. Och varje år blir det samma sak, man sitter vid stranden o barnen badar. Det fläktar svalt så man tänker inte på att solen tar, men när man kommer hem så ser man ut som en kräfta och efter några dagar börjar man fjälla på näsa och axlar speciellt. Inge kul alls :(

Men förra året så köpte jag Nivea After Sun och den är helt underbar!!! Den svalkar så att det inte bränner, den får bort det mesta av klådan och den gör så att man inte fjällar så lätt. Bara man smörjer flera ggr / dag. Och börjar man mot förmodan fjälla lite så smörjer man mer så försvinner det fort och man får inga fula märken efter fjällning.

Jag har också lätt att få soleksem på ben o bröstet, och i år hitta jag botemedlet på det med, miniderm ;)

Så nu kan jag möta somrarna igen, sen kanske jag måste få in vanan att smörja med solskyddskräm också men om jag fortsätter med min virrighet så vet jag vad jag måste ha hemma ;)

Av Jezzy Lane - 22 juli 2012 18:59

Strax innan 12 bar det av till stranden en sväng för lite badning, men det blev bara en liten sväng. För trots att solen var framme så blåste det väldigt kallt. Men alla barnen doppade sig, även de minsta som brukar vara badkrukor i vanliga fall ;) efter badet handlade vi lite och väl hemma blev det tidig middag. Testade mig på bacon o broccoli paj, och den blev faktiskt helt ok. Kul att testa nya idéer ;)

Ha en bra kväll på er ;)

Av Jezzy Lane - 22 juli 2012 08:37

I morse kom jag fram till att cykling är ingen träningsform för mig. Blodsmak i munnen, illamående, yrsel o slem i halsen, NEJ tack. Missförstå mig rätt, älskar att ta små lugna cykelturer med familjen, eller ta cykeln när man ska iväg i handla. Men målet idag var att kolla om jag skulle palla cykla till graven på en timme drygt, och då måste jag snitta på 16 km/h o det var tuffare än jag trodde.

Så jag tror jag håller mig till min powerwalk, o tar tåg eller buss till graven ;)

Nä mysa lite med lilltjejen sen upp o väcka de andra.

See ya

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards