Jezzy Lane

Alla inlägg under mars 2013

Av Jezzy Lane - 31 mars 2013 23:14

Gick igenom häromdagen lite vad jag bloggat om nu i mars och märkte att det faktiskt var ganska mycket, men då har det varit en händelserik Mars månad också ;)
Märkte då också att de flesta av mina inlägg lagt sig som utkast, men nu ska de vara iväg släppta i alla fall.

Hoppas ni haft en bra påskhelg.
Själv har jag varit förkyld, hostig (o febrig till o från), men trotsat detta genom att ta en röjarhelg här hemma ;)

Nu är det dags att hoppa i säng, svårt att komma i säng i tid när man förlorat en hel timme på att ställa om klockan inatt . För mig är klockan fortfarande 22 ;))

Av Jezzy Lane - 31 mars 2013 23:00

Ja inte när det kommer till festande utan röjande här hemma. I fredags bestämde jag mig för att trotsa febern och låta de stora barnen byta rum (tidigare delade Emilia och Caroline rum och James hade eget. Nu skulle Emilia få eget och James och Caroline dela). Sagt och gjort, fredag em gick åt just att byta rum och ställa iordning så de kunde sova i sina tum i alla fall. Lördag rensade jag, städade och fixade tavlorna mm på väggarna i James och Caroline rum (med lite avbrott för påskäggsletande och så ;)). Och idag var det dags att tvätta alla sängkläder och alla gardiner. Putsade alla fönster (invändigt i alla fall ;)). Och fixade klart i Emilias rum med möbleringen (som inte blev så bra i förrgår) och tavlor och dylikt på väggarna. Får se vad som väntar i morgon. Kanske storstädning av resten av lägenheten, eller bara slappa ;).

Nedan ser ni resultatet i alla fall av barnens rum (ni får bortse lite från Emilias röra då hon fortfarande har kvar att fixa iordning en del ;))

Av Jezzy Lane - 31 mars 2013 22:40

Igår var det dags för lite påskäggsletande för lilla ligan. Nevill som är grym på att hitta på saker, fixade så det blev lite klurigt det här året, så det roliga inte tog slut på en gång.

Det gick åt lite postit lappar (lila=Caroline, gul=Emilia, rosa=James), men det var det värt, det blev ju grymt roligt både för de och oss ;)

Av Jezzy Lane - 27 mars 2013 14:29

Var äntligen hos frissan idag. Var evigheter sen jag var där så det var välbehövligt ;) Det blev slingor och klippning   


Man känner sig så snygg när man är där, med slingamössa och blå färg i håret   

Av Jezzy Lane - 24 mars 2013 16:30

Tror ni att en viss fröken Lia blev lycklig när hon fick veta att Anton Ewald skulle ha signering i vårat lilla centrum? Japp, of course, så man hade ju inget annat val än att låta henne gå och följa med som "livvakt". Och tur var väl det att man följde med, för fy vad alla tryckte på. Hade jag inte stått där med Lia så hade hon nog blivit ihjälklämd   


Riktig hysteri, med rejält många tjejer i åldrarna från 7 år och uppåt. Tyckte synd om alla små, som fick smått panik. Som när vi stod i kön för signering, så var det en tjej som först fick panik, och de andra tjejerna vägrade nästa släppa fram henne, så hon kunde ta sig ut. Och samma med en kille, som nästan fick slå sig ut.


Och allt detta för 1 låt och signering   Men jag fick en lycklig dotter med mig hem    , och allt var över på 2 timmar (varav vi stod och vänta 1 timme innan för att kunna ha någon stans att stå, vissa hade stått där 4 timmar innan han började)   


Det blev en signerad planch till Emilia och varsin pin till James och Emilia (även om inte James var med, så fick han ett litet minne i alla fall)


           


Av Jezzy Lane - 21 mars 2013 18:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jezzy Lane - 17 mars 2013 15:00

Efter att ha legat sjuk i fyra dagar, och bara legat i sängen, så kände jag "äntligen feberfri, måste ut i friska luften". Sagt och gjort, det blev en promenad till två olika lekparker, hela familjen. Lite tråkigt med sån halka och så mycket snö fortfarande överallt, men vi kom ut och hade trevligt i alla fall   

Lite gungande blev det....

Vi hittade även en snöborg där Emilia var snabb och försöka gömma sig...

....mammas coooling   .....

....som också hittade sin väg in i borgen och lade sig för att vila lite....

...tills hon kom på att hon kunde klättra lite   

Nästa lekpark...här ser ni hur mycket snö det var   

och Caroline kör ambulansen....

....och James försöker få hänga med   


En härlig timme blev det, med hela familjen i det fina vädret   

Av Jezzy Lane - 16 mars 2013 17:45

Ja, min stora tjej har ju tjatat om att det är dags att färga håret hur länge som helst nu.

Så nu gjorde vi slag i saken   


Hon fick välja färg och jag färga   Mammas fining   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards