Jezzy Lane

Inlägg publicerade under kategorin Pyssel

Av Jezzy Lane - 22 augusti 2013 20:30

I dag var en riktigt hektisk dag.
Kom ju in senare till jobbet då jag var på Emilias utvecklingssamtal.
Hann jobba ett par timmar, sen var det dags att luncha på Fatburen. För idag var det ju äntligen dags att träffa underbara Maria och hennes sötnos Cesar (som nästan hade hunnit bli 7 veckor). Han var så liten (under 5 kg) och så underbart söt. När jag lyfte upp honom så drog han upp benen helt som en riktig liten groda. Man bli bra barnsjuk när man träffar såna sötnosar ;)

Jag blev kvar ett par timmar (det var ju även jobbrelaterad hjälp så ;)), och jag fick sitta och gosa med underbara Cesar nästan hela tiden

Maria fick även presenterna vi fixat åt henne (eller till Cesar ;)) från några av oss arbetskollegor som varit med och lagt pengar.
Anna hade fixat bebiskläderna (som var såå söta, med body, byxa, dreggellapp, och en hatt ;)) och jag hade fixat lite handpysslat (virkad filt, namntavla, häfte (mitt första år) och ett kort).

Maria var så rörd och tackade flera gånger för de fina sakerna (fick även meddelande på Fb sen av henne, fina Maria <3). Även Marie var riktigt impad på hur jag hann med med tre barn, o att det var så fint.
Det är såna reaktioner som gör att jag brinner för just handgjorda saker ;)

När jag kom tillbaka till jobbet så hann jag jobba en del, telefon ringde om vartannat och så var fina Sofia på besök och sa hej . Så kul att se henne ;))

Väl hemma var det dags att äta, och sen tvättstugan. Emilia ville lära sig tvättstugan så hon följde med och hjälpte till. I tvättstugan träffade jag Tommy, som är pappa till några som jag var barnvakt för när jag var liten. Han bor ju på den här gården sen ett tag tillbaka (barnen är vuxna o har flyttat hemifrån ;)).
Han skulle i alla fall kasta en onepiece som hans yngre barn använt bara ett par gånger och undrade om jag ville ha den till James , självklart. Riktigt mys för han ;))

På kvällen var jag helt slut och huvudvärken var ett faktum :(

Av Jezzy Lane - 4 augusti 2013 22:42

Vågar mig fortfarande inte riktigt ut i solen så idag blev det hemma dag igen. I alla fall för mig, Emilia och Caroline.

Nevill tog med sig en cyklande James på sin Powerwalk och jag är riktigt impad på min 7 åriga son att han orkar cykla så långt utan gnäll

Under tiden de var iväg så passade vi på att måla med målarfärger, och Caroline fick äntligen måla sin Canvastavla som hon fick av min bror i julas (tror jag det var)

Och Emilia bakade lite chokladbollar som vi skulle fika när Belinda och Adde kom på besök ;)

Emilia och Caroline gick ut en sväng och bollade och ritade med gatukritor också

Vid strax efter 15 kom syster och Adde förbi och lämnade ett vitrinskåp och fika lite, var mysigt att träffa de igen, även om det blev snabbvisit den här gången ;)

Efter de åkt blev det middag (potatis o korvpytt) och ett tag efter maten lärde jag Lia att göra pärlkrokodiler ;)
Har verkligen fastnat för dessa nu och Caroline tiggde ju till sig den jag gjorde igår. Så idag gjorde jag en grön till James och en Rosa till mig (men lite annorlundare än den igår och med annan tråd, och så satte jag på en nyckelring på en gång ;)) och Lia fastnade också direkt för det så hon gjorde en till medans hon kolla serier ;))

Nedan är de jag gjorde

Och så Emilias fina. De översta gjorde hon medan jag guidade henne, men den under gjorde hon själv när hon kolla serier ;)) mammas pysseltjej <3

Det är vad denna dag fick erbjuda. Får se om man orkar ta sig iväg och bada imorgon kanske ;)

Av Jezzy Lane - 3 augusti 2013 23:15

Jag vågade inte vara ute så mycket med min onda solbränna idag, så vi hoppade över stranden idag.

Åkte iväg och leda sadelstång till James gamla cykel (då Caroline ska få den och vi kan inte sänka sadeln) . Men det var dödsdömt, fanns ingenstans. Så Nevill fick mecka och såga av den delen som var sne.

Så vi lyckades fixa cykeln ändå och jag gick ut med henne för att testa. Men hon har svårt för att se vart hon ska och styra dit. Och trampandet började hon få lite kläm på i slutet.
(Har tyvärr ingen bild). Men det löser sig nog.

Det var den utomhus vistelsen jag tig idag.

På eftermiddagen och nu på kvällen har jag pysslat.
Det första blev en fotlänk

Det andra var ett försök till armband, men gummibandet gick sönder så jag struntade i det och gjorde min krokidil istället