Jezzy Lane

Alla inlägg under augusti 2009

Av Jezzy Lane - 31 augusti 2009 19:44

...som tycker de har rätt att bryta sig in i andras bilar och förstöra. Vad tjänar de på de? En bilradio värd vaddå...200 :-. Men för oss kostar det tusenlappar istället. Och det är inte det värsta, utan det är ju att man känner sig kränkt.


Vad har hänt, tänker ni?

Jo, några idioter har brutit sig in i vårat stora garage, och gett sig på ett gäng bilar. Mest firmabilar, förutom vår bil då då. Slagit sönder rutor, och snott verktyg, bilstereo och till och med en påse med pantflaskor ur en bil. Vad är det här för människor????

På våran bil hade de slagit sönder en liten glasruta, som nu kostar oss över tusenlappen att laga. Plus att vi måste städa upp allt glassplitter i bilen.

Vad har de tagit då? Det vi sett hittills är att de snott bilstereon. Och inte bara fronten utan hela stereon. Men bilbarnstolar och vagnen var kvar i bilen. Däremot vet jag inte om min arbetsmunkjacka och Nevills tröja är borta. Glömde kolla det innan vi lämnade in bilen för reparation av fönsterrutan.

 Och som jag skrev tidigare så är det inte just det att det kostar pengar, jag menar vi blev ju inte skadade. Men det jag tycker är jobbigast är att man känner sig kränkt. Någon har klättrat runt i vår bil, på mina barns bilbarnstolar, och ev. snott MIN sköna munkjacka.

Emilia blev också skärrad, så jag fick förklara för henne att det är ändå bara bilen de tagit sönder. Det är ju bara en sak.

 James såg det mer som så att "ska vi köpa ny bil nu? Kommer Polisen boxa tjuvarna? (för mycket tv-spel kanske ;-))" Så där fick man ge lite andra förklaringar.

Men det gör mig också extra arg. Mina barn ska inte behöva uppleva det här. Det är kränkning, och det tycker jag inte om.


Nog om det, nu har jag fått ur mig det ;-)


Det är ju ett tag sen jag skrev. Tiden går ju så ruskigt fort, och jag är helt slut efter jobbet nu för tiden, så det finns inte mycket ork kvar till bloggen. Vet inte varför jag är så här slut, men misstänker att det är muskelvärken som orsakar tröttheten.

Men det har inte hänt så mycket. Emilias rum blev ju klart förra helgen, och superfint blev det.

I veckan har jag bara jobbat på. I fredags var jag hemma med James, då dagis var stängt, men jag jobbade större delen av dagen hemifrån. I lördags hade vi bara en skön hemma dag och i Söndags var Emilia hos sin kompis och lekte med hennes lillasyster (då hennes kompis var bortrest) så vi kunde åka iväg och fixa hennes presenter. Så nu är det gjort. Lite kvar bara.

Men jag har fortfarande inte fått iväg inbjudningskorten. Undrar om det är någon som kan komma på lördag??? Aja det får vi väl se.

På fredag blir det en ledig dag igen, då Emilia fyller år ;-)


Nä nu ska jag skicka SMS inbjudningar till kalaset för vuxna.

Ha en underbar kväll //Jezzy

Av Jezzy Lane - 23 augusti 2009 09:50

...att jag inte hunnit med att blogga.


Hur har veckan då gått? 

Jo för James har det gått bättre och bättre på dagis. Han har väl varit ganska ledsen när man lämnat honom, med torsdagen och fredagen så gick det hyffsat bra. Och när vi väl lämnat honom så har det gått bra. Han har velat varit inne på Ängen och det har gått bra. Känns såå skönt. 

Han tycker det har varit lite tråkigt med så korta kvällar bara. Det har ju varit så mycket på jobbet för både mig och Nevill så vi har inte kunnat hämta tidigare nån dag. Och då blir det nästan bara äta mat och gå och sova när vi väl kommer hem. Såå tråkigt. Men så är det när man har resväg till och från jobbet. 

För Emilia har fritids gått riktigt bra. Hon längtar dock till i morgon då hon börjar tvåan =D Stora tjejen. 


Jag har själv haft det så där lagom mycket på jobbet. Men nästa vecka drar det igång ordentligt. Då är det ju bara en vecka kvar till månadsbokslut. Och detta månadsbokslut är ju extra viktigt då vi blir extra kollade hur det går ihop för oss juli-augusti. Men men det ska nog gå bra. 


Var helt slut i fredags så jag däckade redan innan 20 :-o. I samma tid som barnen...inge kul alls. 

I går var vi på Ikea, och det var hur mycket folk som helst....men ibland är man glad att man har konto där ;-)


Idag ska vi fixa och dona i Emilias rum. Hon fyller ju år om två veckor, och innan dess måste hon ju få i ordning på sitt röriga rum ;-) Det ska bli kul. 


Men vad hittar man på till en 8-åring??? Hon önskar sig ju inget speciellt heller. Hon börjar precis komma ifrån lekandet, men är inte tillräckligt stor för smink och dyl. Suck....

Måste även börja planera kalas och sånt....Varför är man i sista stund hela tiden???


Aja, nu ska jag sätta lite fart här så man får något gjort idag. 

Av Jezzy Lane - 17 augusti 2009 16:33

Japp, han skulle ha flyttat över sina saker förra veckan, men då var han sjuk.


Idag när jag lämnade honom var han sååå ledsen, och det gör sååå ont i mammas hjärta då :( Men jag ringde efter en halvtimme och då var det bra. 

Han hade dock inte velat gå över till storbarnsavdelningen vid frukost utan fick äta på sin gamla avdelning. 


Efter ett tag hade hans nya fröken gått över till hans gamla avdelningen för att lämna något. Hon pratade då med James och frågade om de inte skulle flytta över hans saker. Jopp det ville han, så de konkade och bar över alla hans saker från hyllan till nya avdelningen ;-) Sen ville han vara där och har varit där hela dagen. De frågade hur länge han fick sova och jag sa väl 2 timmar. Då fick jag till svar att sååå länge fick de inte sova på storbarnsavdelningen. Ca 1- 1,5 timmar som max. Ok, då blir han tröttare kille på kvällen och det är väl bra. 


När jag kom för att hämta honom ville han inte gå hem. Han ville leka klart med bilarna och sin kompis Gabbe. Men strax efter kom Gabbes pappa och hämtade och då gick det bra att gå hem. De skulle bara pussas och kramas först ;-)


Får väl se hur det går i morgon....

Av Jezzy Lane - 16 augusti 2009 10:51

...och nu börjar alla sjukdomar komma fram. Jag har varit hemma med sonen onsdag till fredag. I onsdags låg vi bara och myste, men i torsdags och fredags jobbade jag hemifrån när sonen tittade på TV eller spelade spel.

Men han har varit så konstigt sjuk. I tisdags var han lite hängig när jag skulle lämna han på dagis, jag tog tempen på han men ingen feber så då fick han gå. 

När vi kom hem på kvällen så hade han 37,8 så det var ju förhöjd temp. 

På natten till onsdagen kändes han varm och på morgonen hade han 37,9. Hela dagen gick tempen upp och ner, och som max hade han 38,4. Blev ändå lite nervös när han var förkyld, hostig och hade feber (med tanke på svininfluensan som går), så jag ringde sjukvårdsrådgivningen. De trodde inte att det var det utan att det var ett vanligt virus han hade åkt på, men skulle han få andningssvårigheter eller mycket högre feber så skulle jag ringa igen så skulle de guida oss var vi skulle. För man ska inte åka in på akuten och sitta i väntrummet och riskera att smitta alla där. 

På torsdagen så var han feberfri igen. Ingen feber på hela dagen, utan tempen låg mellan 36,5 och 36,9. Yippi, tänkte jag. Nu är han på bättringsvägen, kanske han får gå sin sista dag på småbarnsavdelningen i alla fall. Ringde dagis och förvarnade om att han kanske kommer på fredagen så länge inte han får feber igen. De hoppades han skulle vara feberfri, så han kunde komma då de skulle flytta över sina saker från småbarns till storbarnsavdelningen (japp, mammas stora pojke ska börja storbarnsavdelningen). Men på natten till fredag var han varm och på morgonen var han hängig och febern hade stigit till 38,4...suck...vad har han åkt på????


Igår var han pigg igen och både igår och nu på morgonen så har tempen legat på 37-37,3, och det är väl ingen feber??? 

 Ja, får se hur han mår i morgon. 


Nu känner jag som om jag har åkt på något. Har ont i kroppen som bara den, och det är något annat än min vanliga muskelvärk. Sen är jag tung i huvudet och känner mig småförkyld. Men det kan ju vara så att jag bara är trött ;-). Har ju vaknat vid 6 både igår och i morse (av mina härliga små liv som inte kan ta det lugnt på morgonen)

Aja, får ta det lugnt idag och bara vila upp sig.  Ska ev röja i alla garderober här, och pyssla lite med barnen. Men annars låter det super att bara häcka framför TVn ;-)


Måndag och tisdag är skolan stängd så då har Emilia ingen barnomsorg. På måndag ska jag ändå till tandläkaren vid 13 och fortsätta fixa min härliga tand, så då kommer vi vara hemma och fixa och dona och bara mysa tillsammans. På tisdag får hon nog följa med till jobbet. Måste ju till jobbet nu när jag varit hemma i flera dagar. Annars blir det så mycket övertid i slutet på månaden för att hinna med. 


Aja nu ska jag försöka göra mig lite iordning här i alla fall. Ha det super allihop =D

Av Jezzy Lane - 11 augusti 2009 20:00

Ja så känner jag nu. Blev så himla less idag. Jag har hållt på och lagat ett hål nu i 1,5 år och det blir aldrig klart. Så hade jag tid idag till tandläkaren, och gick dit i hopp om att äntligen få rotfylla tanden.


Först var tandläkaren sen en kvart. Och sen när jag väl fick komma in så fick jag veta att vi bara skulle ta röntgenbild på tanden idag för att se vad vi ska göra nästa gång (har nämligen även en tid bokad om en vecka). Röntgenbilden tog väl en minut att göra och titta på den 2 minuter, för att sen få reda på att det blir ingen rotfyllning nästa gång heller, utan mer rensning. 


Tur att det är ett fastpris på tanden i alla fall. 


Nu tänker ni säkert "BYT TANDLÄKARE". Och det har jag även gjort mitt upp i allt, och den här tandläkaren ska vara en av de bästa, så jag får väl ge honom en chans. 

Av Jezzy Lane - 9 augusti 2009 16:46

...och man sitter och funderar på vad man gjort...ingenting...

 Men det är skönt att ha såna helger också. Bara vara hemma och ta det lugnt och vila upp sig inför en ny arbetsvecka. 

Samtidigt känner man att det är så mycket man vill hinna med under en helg, men orken finns inte och tiden går så fort. Önskar man hade mer energi till att göra allt man vill, men men man kan inte få allt, eller hur? ;-)


Har i allafall haft mys med barnen och kollat på simpsons och ätit godis, och ikväll ska vi bada.


Visst har det varit hyffsat fint väder i helgen och man kanske skulle varit ute mer, men orken och lusten till det har inte funnits. Det har nog varit för mycket de senaste helgerna så en lugn helg utan något alls var nog vad man behövde.


Får hoppas att sommaren håller i sig lite längre i alla fall.

 

Av Jezzy Lane - 8 augusti 2009 10:32

Nu har det gått ytterligare en vecka på jobbet. Denna vecka har det varit lite mer fullt upp. Mycket att fakturera just nu. Men men, det är bättre än att inte ha något att göra ;-)


Vad har då hänt i veckan?

Jo förra lördagen var vi och sjöng karaoke i hägersten (där våra underbara vänner höll i karaoken, och gjorde ett toppenjobb). Det var riktigt skoj. 

Nu är cirkeln sluten. Första gången som Bengt sjöng karaoke så höll jag i karaoken, och nu var det han som höll i den. Känns riktigt skoj faktiskt. 

Då jag varit helt slut på kvällarna den senaste tiden (trött så jag kan däcka vid 7 tiden på kvällen) så visste jag inte hur jag skulle lyckas hålla mig vaken till sent på natten, men det var inga problem. Har man trevligt så lyckas man eller hur? 

Vill tacka våra underbara vänner för en rolig karaokekväll, och även tacka min syster som var barnvakt trots att hon skulle upp och jobba tidigt dagen efter <3  

Och tack min underbara älskling för alla underbara låtar du sjöng och för den fina showen i slutet av kvällen. Me loves it <3 <3 <3


I övrigt har det inte hänt så mycket i veckan. Har ju som sagt jobbat på en hel del. 


I går var jag dock i underbara Nynäshamn för att gå igenom inför fakturering med en av våra projektledare. Vi blev klara efter ca 1,5 timme och åkte då för att se på fastigheten så jag vet vad det är jag fakturerar för något ;-) Det var skoj och se, nu förstår man lite mer vad som står i texten på åtgärder och dyl. 

Vid halv elva släppte han av mig vid tåget i Nynäs, då vi trodde att tåget gick vid 5 över halv,  men det visade sig att det inte gick förrän klockan 11. 

 Det gjorde mig dock inget. Det var ju underbart väder så jag gick och köpte mig en mjukglass och satte mig i hamnen och titta på den underbara utsikten. Riktigt svårt att slita sig, när det är sånt ljuvligt väder med en sån fantastisk utsikt, men jag var tvungen att ta mig hem och fortsätta jobba. 


Nä, idag blir det slappardag och mysdag med barnen <3


En underbar utsiktsbild från hamnen i underbara nynäshamn


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards