Jezzy Lane

Alla inlägg under september 2012

Av Jezzy Lane - 23 september 2012 17:00

Sorry att jag inte skrivit tidigare, men jag åkte på något skitvirus så jag var sjuk i en och en halv vecka, då jag bara låg i sängen och inte orka något alls. Sen när man väl blev frisk så låg man efter på jobbet och det blev hets och stress. Och sen har det varit fullt upp att planera Emilias födelsedagsfest för kompisarna. Men nu är allt över och jag tänkte att jag skulle visa lite bilder från Emilias födelsedag   


   

Frukostbrickan på morgonen. Självklart macka med smarties (som är standard här för barnen ;))

 

Min morgontrötta tjej ville inte äta upp allt i sängen, utan kom upp och åt frukosten med oss ;)

   

Min stora tjej på väg till skolan.

         

Vi mötte upp henne på skolan och hon fick då present med en nyckel. Hon fick själv leta upp vad den tillhörde. Det gick ganska fort, vad avslöjade oss? Jo, presentsnöret på nyckeln var lika som det på korgen och vid sadeln    Min duktiga detektiv   

 

På väg hem, gick vi (Emilia cykla) förbi China Station för lite kina mat (blev tidig middag så vi kunde ta fikat på kvällen istället   )

 

När vi kom hem hade hon fått post från mamma, ett födelsedags kort med 200 kr i, snacka om lycka   

   

Detta var födelsedagsfikat, yummi       (under marsipanlocket är det glasstårta gjord på vaniljglass, hallonsorbet, lakritssås och lakritsströssel)

   

Så här lycklig såg hon ut vad hon än öppnade, till och med för sin plastboll   


Nä vila lite, får se om jag orkar blogga lite om gårdagens födelsedagsfest/disco senare. Annars får det bli en annan dag.

Av Jezzy Lane - 4 september 2012 20:53

Kan verkligen inte fatta att det gått 11 år sen jag låg på BB och kämpade med den långa förlossningen...ovetskapen om vad som väntas skulle ;) Jag minns allt så väl, kan se allt framför mig, kan till och med känna lukterna fortfarande, är man sjuk då??? ;)

Nog om det. I går kom min syster över för att fira Emilia lite snabb och Emilia fick då en Iphone 4 i present, lyckan var oändlig. Hon som gått och tjatat om en Iphone i flera veckor (och jag har vetat att hon skulle få en ett tag ;)). Uttrycken och minspelet hon hade, helt otroligt ;) Tack syster för den otroligt givmilda och fina presenten   


Nu lite om hennes dag idag.

I morse väckte vi henne med frukost på sängen (som varje år) och en paket.

Frukosten bestod av hennes favoritjos och te, den självklara smartiesmackan, nån kaka, lite flingor och passionsfrukt.

Bästa frukosten enligt henne själv. Och presenten hon fick var en "one direction" väska. I väskan var 2 nya paket och i de var det en liten plånbok och ett halsband (med one direction såklart) och ett iphoneskal (även denna med one direction) och hennes lycka var nästa som gårdagen. Så underbart att se   

Sen var det dags för skola för Lia och James och dagis för Caroline.


Vid halv två stod vi allihopa och väntade på Lia, när hon slutade (då vi hade hämtat på Caroline och James) och vi diskuterade vart vi skulle gå och äta middag. Det bestämdes kolgrillen, och då fick Lia en liten present. Det var en liten ask med en nyckel i, och Lia titta lite förundrat (även om jag såg på hennes min direkt att hon visste vad det var ;)) och frågade vad det var till. Vi sa att hon fick lista ut det och hon gick till slut och började leta, och gick fram till en cykel och låste upp låset. Det som avslöjade vad det var, var att det var en rosett av presentsnöre på nyckeln, och det var det även på cykeln på 2 ställen ;) Hon har fått en ny cykeln. Även denna gång var lyckan oändlig, men det övergick till lite gnäll och gråt, när hon märkte att den här cykeln var väldigt hög, och hon nådde ju inte ner till marken om hon satt på sadeln och sen hade ju inte den här cykeln någon fotbroms heller, så nu var hon tvungen att börja lära sig att handbromsa på rätt sätt. Efter en del ramlade, och gnällande fick hon in bra snits.

Lagom tills vi kommer fram till andra sidan centrum, och även låst fast cykeln, så kommer vi gemensamt fram till att kolgrillen inte var det bästa, utan kinarestaurang lockade mer även om de inte hade buffé ;)


Vi tog oss ner till restaurang China Station (där vi brukar gå och sjunga karaoke ibland) och åt en väldigt god mat.

Jag och Lia beställde 4 små rätter, men bytte ut kyckling&curry mot mer friterad fläskkött. Och Nevill och James beställde stekt ris med räkor. Caroline fick smaka lite av oss alla.

Som efterrätt blev det friterad banan med glass till mig och Nevill, glass med olika såser till barnen.


Vi tog oss hem och Emilia satt med sin telefon ett tag. Med jämna mellanrum fick hon öppna de "små" presenterna vilket var;

Olika Iphoneskal (Angry Birds, Flip-Flop sko)

Dammpluggar till Iphone

Träningsväska till armen till Iphone

One Direction Prylar (pop up blyertspennor, regnbågspenna och dagbok, armband, spegel)

Pennskrin/väska handmålad

Fotboll (blå plast som hon önskat sig)


Precis när vi kom hem från China Station så såg Emilia att mamma (hennes mormor) hade ringt så hon ringde upp och prata lite. Sen öppnade hon ett kort som hon fått i brevlådan och det visade sig vara från mamma (hennes mormor), och i där var det 200 kr. Min goooa mamma  


Innan Caroline gick och la sig så var det ju dags för tårta. Vi kasta ju om det lite idag, åt middag på em och fikat på kvällen.

Det blev en glasstårta (gjort på hallonsorbet, vaniljglass och lakritssås + lakritsströssel, med ett rosa marsipanlock på) och en stor frukttallrik + ett kakpaket.

Underbar gott var det.


Jag och Lia myste en hel del och spelade lite kort, och sen så spelade vi lite bordsspel hela familjen (den försvunna diamanten).


Frågade Emilia nu på kvällen vad hon tyckte om sin dag, och hon tyckte den var den bästa någonsin. Hon hade ju fått allt hon någonsin önskat sig, fått äta god mat, blivit väldigt uppvaktad på skolan, fått mysa OCH fått spela bordsspel.


Det var lite kort om denna dag. Nu är jag helt slut (då man gjort allt ovanstående trots att jag har feber), och ska ta det lugnt (och snart sova).


Försöker få in lite bilder en annan dag. Kram på er


PS. Tack alla för alla fina gratulationer till Emilia på hennes stora dag. Hon är sååå rörd över att alla bryr sig ;) DS

Av Jezzy Lane - 1 september 2012 20:24

Idag hade vi kalas för släkten, då Emilia fyller 11 år på tisdag.

Tiden går så fort, kan inte fatta att det snart är 11 år sen hon kom till världen, min bäbis   


I vilket fall, alla kunde ju självklart inte komma. Men de som kom var i alla fall alla "vuxna" kusiner till Emilia på Nevills sida, dvs Eve och Linnea (och Linneas pojkvän Andreas), Evelina Emil och Ida. Sen kom även Roger och min bror.

Mamma ska fira Emilia lite senare, kanske med en heldag shopping eller så, då det är lite långt och åka från Örebro över dagen, bara för ett litet kalas. Och min syster kommer nog över på middag i morgon.

Nalle och Stella var tyvärr bortresta och kunde inte komma, och våra vänner Bengelina (Bengt & Nina) var bortrest alt jobbade.


Men det var supertrevligt med de som kom, mycket skratt som vanligt, och väldigt trevligt att få ihop alla kusinerna ;)

Emilia fick massa presentkort, på Haninge Centrum, Hm, Kappahl, bio mm, så nu längtar hon efter att få shoppa och även gå på bio. Hon blev överlycklig, då hon för det första ÄLSKAR att shoppa, men även att hon kan få välja precis vad hon vill nu. Jag tror hon fick ihop en 800 -900 kr + biopresentkortet. Inte dåligt för en 11 åring ;).


Här kommer lite bilder;

    

Hon är ju så fin min stora tjej


   

Den välkomnande dörren


 

Tårtan med alla 11 ljus.....

 

.....och hon lyckades blåsa ut alllihop på en gång   

 

Och sist, men inte minst presentöppningen. Hon sparade all öppning tills alla kommit   


Det var en riktigt bra dag och Emilia var nog riktigt riktigt nöjd. Nästa steg är hennes födelsedag, och sen är det festen för kompisarna som ska planeras. Mycket är det när de små (stora) fyller   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards