Jezzy Lane

Alla inlägg under november 2013

Av Jezzy Lane - 14 november 2013 20:41

Ja, nu var de här 10 ggr över, och idag fick vi vara med och titta på. Vi gick hela familjen.

Det var riktigt kul, han är så otroligt duktig min kille. Simmade utan problem över hela mellanbassängen, och han simmade så lugnt och fint.

Så vet ni vad....Han får flytta upp till STORA bassängen. Yippi!!!
Och han blev såååååå överlycklig ;)

Han har varit så duktig hela veckan och det har verkligen varit en tuff vecka för honom.
Måndags var väl lugn, tisdags hade ha gympa på skolan och simning på kvällen, onsdag lämnade jag honom tidigt (halv sju) och sen var det bad med fritids efter skolan,så jag hämtade honom först vid halv fem, och idag torsdag, så hade han gympa på dagen och simning på kvällen.
Men det får han igen i morgon, för då ska han få ha klassfest på andra lektionen med godis och dricka. Och han har verkligen längtat efter det så nu är han redan nattad och klar ;) sötnosen <3

Av Jezzy Lane - 13 november 2013 19:17

Idag är ingen vanlig dag, för idag är dagen som min älskade mormor skulle fyllt 83 år.
Så idag blev det en tur till graven, med nya målade lyktan, en vas, en ros och kort.
Och så ljus såklart.

Fixade och donade, och det var så harmoniskt att vara där, så jag ville nästan inte gå därifrån. Och det helt otroliga är att varje gång man åker dit så är solen framme, oavsett hur grådassigt eller regnigt det varit tidigare. Det är nästan så att mormor påverkar vädret...

Efter ett par timmar hade syster yster varit där, och donat lite och då blev det ännu mer ombonat och mys <3

Saknaden är så stor *snyft*

<3 STORT Grattis älskade mormor <3
<3 Saknar och Älskar dig så <3

Av Jezzy Lane - 12 november 2013 21:25

Japp, idag var James näst sista simning för den här omgången, och det var jag som följde med idag. Vi hade en riktigt mysig pratstund på väg dit, och när han var inne och simma satt jag precis utanför (så jag även såg in till de) och höll på med telefonen alt virka ;)
Men jag tittade in då och då (ville inte titta hela tiden så han skulle se och bli så där nervös som han kan bli ;)), och blev lite fundersam när jag ser att han får hjälp av en ledare att simma ryggsim när alla andra simma bröst, och sen simmade han ryggsim vilandes på en "korv" som nackflytskydd, medans alla andra simmade bröst.
När han kommer ut är han jättelycklig, för han var den enda som kunde simma hela bassängen (tror det är 10-12 meter) utan att stanna så han fick börja med ryggsim helt.
Så då kanske han får flytta upp till djupbassängen nästa gång då ;)

När vi var på väg hem skulle vi göra en "hemlis" som han och hans pappa ibland brukade göra. Han hade berättat på väg till simskolan att det var choklad och att han fått peng av sin pappa (och han var jättepirrig och glad)
Så vägen hem blev det via Ica, vi gick in och han valde en "dubbeljapp", gick till kassan och HAN fick betala. Bara av det blev han superstolt och fnissig.
Sen kommer vi ut och jag hjälper han och öppna, och då säger han "du ska ha den ena", "näe" säger jag, men så var det visst för så brukade nämligen han och hans pappa göra, dela på chokladbiten ;) och han var så fnissig och lycklig.
När han ätit upp sin frågade jag om han ville ha min sista bit, men det ville han inte för den skulle jag äta upp ;)
Sötnosen, han var så "fnissig, nervös, sprattig" ja svårt att förklara han sätt med ord över detta, men otroligt underbart go och underbar var han mamma sötnos <3

Av Jezzy Lane - 10 november 2013 14:46

Idag är det ju fars dag, så klockan ställdes för att jag säkert skulle vakna innan barnen råkade väcka Nevill.
Alla sov när jag vaknade, och Caroline hade finaste sovställningen ;)

Självklart flyttade jag på henne och fixade sen lite kaffe. Hann få i mig lite kaffe innan lilla prinsessan vaknade och jag fixa välling.
Vid kvart i nio väckte jag Emilia. James kunde jag inte väcka då han sov inne hos Nevill.
Förberedde scones när Emilia gjorde te till Nevill. När allt var klart gick vi in med te och fina teckningar och väckte James sen Nevill. Barnen hade gjort så fina kärleksfulla teckningar/saker till sin pappa <3

Sconesen åkte in i ugnen och ca 15 min senare satt vi o åt smarrig frukost, med varma scones och te (jag drack kaffe).

Sen var det dags för lite shopping på maxi.
Jag fick med mig Lia som hjälp, och vi tog med oss vagnen.
Skönt att få hem lite ;)

Nä nu vila lite innan det är dags för matlagning, och sen måste jag följa Emilia till hennes simträning då hon måste få hjälp att tejpa sitt lillfinger .

Hoppas alla pappor där ute har en riktigt bra dag ;)

Av Jezzy Lane - 4 november 2013 21:39

Av sympati till min dotter, och hennes skadade vänstra lillfinger, så gick jag och slog min vänstra lilltå riktigt illa ;) kan man i alla fall tro...men så var tyvärr inte fallet, jag var bara extremt fumlig och klantig.

Igår när jag skulle klättra upp i sängen, så slog jag i kanten på sängstommen, som så många ggr förr (trodde jag) och fick svinont i vänstra lilltån.
Aja, det går över , tänkte jag. Men ack så fel jag hade.
Det gjorde ont hela kvällen, och i morse var jag väl svullen och röd men inte värre än det.
Har haft svinont till och från i dag på jobbet (trots min rymliga gympadojor), och när jag kom hem vågade jag knappt ta av mig strumpan.
När jag gjorde det till slut så såg tån ut som nedan

Nu är den något blåare under tån.
Så vad tror ni, är denna bruten?

Det spelar ju egentligen ingen roll, då man ändå inget gör med brutna tår, men bara intressant vad folk tror ;)

Av Jezzy Lane - 3 november 2013 20:31

Efter gårdagen så har det varit ganska skönt att bara ta det lugnt idag. Jag och Lia fick sovmorgon till 10 imorse och jag kom inte igång att göra något direkt förrän efter 12. Riktigt skönt att ha såna dagar ibland också.

Vi spelade bordspel, mitt på dagen, hela familjen. Först dinospelet och sen försvunna diamanten, riktigt mys <3

På dinospelet vann James. Det var dock en nära kamp mellan honom och mig/Caroline (som var på lag).
På Försvunna Diamanten vann Emilia, även om det var Nevill/Caroline (som nu var på lag) som hittade diamanten och det blev en nära kamp även där.

Eftermiddagen bestod sen av tv-spel / film, och jag vek upp resten av tvätten.

Slog dock i min lilltå, och har fortfarande (4 tim senare) ont när jag rör sen. Skittå.

Aja nu slappa framför serier innan natti natt ;)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards