Jezzy Lane

Alla inlägg under december 2013

Av Jezzy Lane - 13 december 2013 18:54

Idag har varit en riktigt myspys dag med mycket fika, och fina luciatåg.
Barnen var lyriska och skulle äntligen få vara så fina. Här är min lilla tomte och pepparkaksgumma <3

Emilia skulle vara tärna hela dagen på sin skola, men jag fick ingen bild på henne då hon bytte om på skolan.
Men hon var i alla fall med i skolkören på Kunskapsskolan, och fick därmed lussa för alla klasserna och lärarna.

När vi hade lämnat lilla pepparkaksgumman på dagis så var det dags att ta sig till lilla tomtenissens skola. När vi väl kom dit märkte vi att det bara var de som skulle vara med i luciatåget som var helt utklädda så vår lilla tomtenisse ville snabbt byta till vanliga kläder vilket han fick ;) men han hade kvar tomteluvan på sig.
Efter att vi tittat klart på luciatåget, så var det dags för mig att ta mig in till jobbet. Nevill körde mig in, vilket jag ångrade då det var extreeeema köer. Gröna tunnelbanelinjen var avstängd pga någon rökutveckling i tunneln, så alla tog bilen eller gick en bra bit så det var bilar och gående överallt.
Aja, kom fram till jobbet vid halv tio tiden, och vid 10 var det dags att ta sig ner till Fatburen för ytterligare ett luciatåg. De var riktigt grymt duktiga!

Till det fick vi även glögg, pepparkakor och saffransbullar. Yum yum.
Var kvar och käka lunch med de och jobbade där ett tag, tills det var dags att dra vidare till nästa lussefirande, nämligen på min lilla pepparkaksgummas dagis.
De hade utomhus och tyvärr fick vi inte fota, vilket var synd då de var sååå söta.
Caroline stod längst fram och sjöng så fint, vinka och ropade gjorde hon också i hela tiden sötnosen <3

Efter fikat var det dags att fika på avdelningen, vi slog oss ner på golvet och myste med saffransbullar, pepparkakor och must.
Även några av James kompisar (som har syskon på andra avdelningar) kom och sa hej och fika lite

Lite julljus till fröknarna och caroline lockade till sig massa kramar.
Emilias gamla fröken är ju även en av Carolines nuvarande fröknar, och det var så kul att se att de typ är lika långa nu ;)

Efter fikat blev det en tur till öb för att köpa fredagsmys gott, och sen hem. Och på väg hem märkte man att det var fredag den 13e för bilen började strula. Den la av flera gånger på väg hem. Hoppas den mår bättre i morgon.

Även när vi kom hem var det fredag den 13e för Emilia. För när hon skar grönsaker så skar hon sig i fingret så illa att jag nu var tvungen att tejpa det.

Så nu tar vi det bara lugnt resten av kvällen ;)

Trevlig Lucia på er <3

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards