Jezzy Lane

Alla inlägg under mars 2014

Av Jezzy Lane - 27 mars 2014 20:11

Idag blev det ingen träning för min del. Vaknade upp med stans förkylning imorse, men tänkte "jag trotsar det och tränar ändå".
Packar gymkläder och tar med de till jobbet. Får packa dator och grejer i gymbagen då jag inte orkar släpa 2 väskor. Efter besök på fatburen var det dags för AW med min älskade mamma <3 Hon var i Stockholm på möte undrr dagen och vi passa på innan hennes tåg gick. Vi fick ett par timmar och sitta o prata. Först på uteserveringen på snaps och sen Bishop Arms i stan.


4 öl senare så var det dags för mamma och bege sig och för mig o dra o träna. Men kände att det nog inte var så sunt att träna med förkylning och 4 öl i kroppen så det blev hemfärd istället ;)

Av Jezzy Lane - 25 mars 2014 21:03

Efter en lång och energitagande dag var det skönt att komma till gymmet.

Tanken var att jag skulle köra kondition ./armar eller ben idag. Men som sagt energi tjuven hade varit i farten så det blev ett vanligt pass.

Dagen Cardio;
15 min Crosstraining


Dagens styrka;
Leg extension vikt 20 kg 15x3 reps
Shoulder press vikt 11 kg 11x3 reps
Deltoid Fly ( bröstpress ) vikt 20 kg 15x3 reps
Low back vikt 35 kg 15x3 reps
Deltoid Fly ( rygg) vikt 15 kg 15x3 reps
Leg press vikt 40 kg 15x3 reps
Glute vikt 4 ??? 15x3 reps
Rotary Torso vikt 11kg 15x3 reps ( på vardera sida )
Standing Calf ( vader ) vikt 4??? 15x3 reps
Leg curl vikt 25 kg 15x3 reps
Vertical row vikt 25 kg 15x3 reps
Glute press vikt 18 kg 10x1 (på vardera sida )
Outher thigh vikt 23 kg 15x3 reps
Inner thigh vikt 27 kg 15x3 reps
Triceps extension 20 kg 15x3 reps
20x5 situps på boll
2x30 sek plankan

15 min stretch

Av Jezzy Lane - 23 mars 2014 19:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jezzy Lane - 23 mars 2014 15:37

Vaknade i morse och va sååå seg och Caroline var så mysig     Men då jag visste att vi skulle se film hela familjen på dagen var det bara sparka sig upp och iväg till gymmet ;) Mellan 7.30 - 7.40 var jag där (och var väl klar strax efter 9)


Dagens Cardio;
11 min på löparbadet (missade att ta kort)


Dagens Styrka:

Leg Extension vikt 20 kg 15x3 reps

Shoulder Press vikt 11 kg 11x3 reps

Rotary Torso vikt 11 kg 15x3 reps på vardera sida

Standing Calf (vader) Nivå 4 (vikt???) 15x3 reps

Deltoid Fly (bröst) vikt 20 kg 15x3 reps

Leg Press vikt 40 kg 15x3 reps

Low Back vikt 35 kg 15x3 reps

Glute (ny) nivå 4 (vikt ???) 15x3 reps

Deltoid Fly (rygg) vikt 15 kg 15x3 reps

Abdominal vikt 14 kg 15x3 reps

Leg Curl vikt 25 kg 15x3 reps

Triceps Extension 16 kg 15x3 reps

Outher Thigh vikt 23 kg 15x3 reps

Inner Thigh vikt 27 kg 15x3 reps

Plankan 2x30 sek


Stretch 15 min

Av Jezzy Lane - 21 mars 2014 21:21

För 2 år sen somnade min älskade mormor in. Och fortfarande känns det så tungt.

Saknaden e enorm. Som efter dagen jag haft idag på jobbet och allt tungt som hänt så önska jag bara att jag kunde åka hem till henne (som jag gjorde när jag var liten) och hon skulle bara säga "altilagi" "man mår inte bättre av att må dåligt" och hennes kram skulle få en att må bra och känna sig lugn och harmonisk.

Men nu är den vackra platsen vid hennes grav den lugna och fridfulla plats jag har.
Så idag blev det en tur dit. Tyvärr kunde jag inte ta någon bild då min telefon dog. Men fick en bild från min moster som var där precis innan mig (mötte henne på vägen ;))

Tack moster   


Det jag gjorde i övrigt var att tända de svarta lyktorna. Ett extra ljus. Placera ett "mosshjärta" med videung och blommor och en liten nalle med ett hjärta.

Var så fridfullt och mysigt    Älskade mormor   

Av Jezzy Lane - 20 mars 2014 21:01

Idag trotsade jag nacken och drog o träna i alla fall. Lite låst blir man men det gick bra ändå ;)

Idag var det dock väldigt mycket folk på gymmet. Så träningen tog längre tid då jag fick lägga om tröningen över hela gymmet (fram o tillbaka). Men men träning fick jag och även utlopp för dagen.

Dagens Cardio;
Löparbandet 16 min.


Dagens styrka;
Deltoid Fly ( bröstpress ) vikt 20 kg 15x3 reps
Leg press vikt 40 kg 15x3 reps
leg extension vikt 20 kg 15x3 reps
Shoulder press vikt 11 kg 11x3 reps
Lower back vikt 35 kg 15x3 reps
Rotary Torso vikt 11kg 15x3 reps ( på vardera sida )
Standing Calf ( vader ) vikt? 15x3 reps
Lat pulldown ( armar ) vikt 27 kg 15x3 reps
Leg curl vikt 25 kg 15x3 reps
Vertical row vikt 20 kg 15x3 reps (annan variant)
Inner thigh vikt 27 kg 15x3 reps
Outher thigh vikt 23 kg 15x3 reps
Triceps extension 16kg 15x3 reps
Biceps curl vikt 11kg 8x3 reps
Plankan 2x30 sek

Stretch 15 min

Nu dusch efter lååångt bad med kokosolja i håret ;))

Av Jezzy Lane - 19 mars 2014 20:36

Idag var det nog den största förändringen i vädret jag märkt av.

Var så glad i morse på väg till jobbet, solen sken, fåglarna kvittrade och man fick vårkänslor igen.

Men detta togs bort när jag kom hem då jag möttes av grådassigt väder och mycket snö :(

Av Jezzy Lane - 18 mars 2014 21:28

Idag var jag som sagt på Utvecklingssamtal för Caroline.


Samtalet var tillsammans med Slavica, som jobbar deltid (eftermiddagar) på Carolines avdelning (Gläntan på Aspen)

Hon berättade en hel del om deras verksamhet, och att de haft "pumpan" som projekt. Så allt de hållt på och skapat har assosierat till pumpan. Caroline har inte väl inte varit jätte framåt när de haft sina aktiviteter, även om hon gjort det hon ska.

Men när de hade haft reflektion över året som varit så hade hon saker att inflika överallt, och hon var den som kom ihåg mest och tydligast och kunde förklara bra precis vad de hade gjort. Så hon chockade fröknarna lite ;)


I övrigt så leker Caroline mest med sin kompis Rasmus, det är hennes bästa vän på dagis. Så roligt att hon hållt ihop med Maja och Rasmus i stort sett sen hon/de började på samma avdelning och de är så otroligt bra vänner.

Men hon leker även med Isabelle, Elisa och Maxen, men även alla andra barnen.

Hon trivs bäst i "naturrummet" med alla djuren, men även i dockvrån. Hon älskar att pyssla, och är som sagt delaktig och med på alla aktiviteter.


Nackdelen för henne är att hon äter dåligt och att hon ofta är ganska trött på dagis. Och det beror ju bland annat på hennes "förkylningsastma" som påverkar henne, men aptiten har hon alltid varit dålig på, och tröttheten beror ju dels på att hon äter så pass dåligt och dels för att hon är vaken sen 5 på morgonen (då hon oftast vaknar nu förtiden).

Men men hoppas det vänder.


Hon är framåt, glad och positiv. Har bestämd vilja och åsikt. Älskar dans, sång och Yogan.

Ja jag känner mig stolt. Mammas sötnos   


Lite bilder som visades ;)

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards