Jezzy Lane

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2013

Träffa fina Maria och underbart söta Cesar

Av Jezzy Lane - 22 augusti 2013 20:30

 I dag var en riktigt hektisk dag.
Kom ju in senare till jobbet då jag var på Emilias utvecklingssamtal.
Hann jobba ett par timmar, sen var det dags att luncha på Fatburen. För idag var det ju äntligen dags att träffa underbara Maria och hennes sötnos Cesar (som nästan hade hunnit bli 7 veckor). Han var så liten (under 5 kg) och så underbart söt. När jag lyfte upp honom så drog han upp benen helt som en riktig liten groda. Man bli bra barnsjuk när man träffar såna sötnosar ;)

Jag blev kvar ett par timmar (det var ju även jobbrelaterad hjälp så ;)), och jag fick sitta och gosa med underbara Cesar nästan hela tiden

Maria fick även presenterna vi fixat åt henne (eller till Cesar ;)) från några av oss arbetskollegor som varit med och lagt pengar.
Anna hade fixat bebiskläderna (som var såå söta, med body, byxa, dreggellapp, och en hatt ;)) och jag hade fixat lite handpysslat (virkad filt, namntavla, häfte (mitt första år) och ett kort).


Maria var så rörd och tackade flera gånger för de fina sakerna (fick även meddelande på Fb sen av henne, fina Maria <3). Även Marie var riktigt impad på hur jag hann med med tre barn, o att det var så fint.
Det är såna reaktioner som gör att jag brinner för just handgjorda saker ;)


När jag kom tillbaka till jobbet så hann jag jobba en del, telefon ringde om vartannat och så var fina Sofia på besök och sa hej . Så kul att se henne ;))


Väl hemma var det dags att äta, och sen tvättstugan. Emilia ville lära sig tvättstugan så hon följde med och hjälpte till. I tvättstugan träffade jag Tommy, som är pappa till några som jag var barnvakt för när jag var liten. Han bor ju på den här gården sen ett tag tillbaka (barnen är vuxna o har flyttat hemifrån ;)).
Han skulle i alla fall kasta en onepiece som hans yngre barn använt bara ett par gånger och undrade om jag ville ha den till James , självklart. Riktigt mys för han ;))

På kvällen var jag helt slut och huvudvärken var ett faktum :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jezzy Lane - 20 april 2014 18:49

Idag har verkligen varit en helt fantastisk dag. Började med träning i morse för att sen dra hem och ta det lite lugnt. Vid lunchtid åkte vi hem till underbara Anders och Johanna och barnen. vi var ute i bara t-shirt/linne i solen och det känd...

Av Jezzy Lane - 20 april 2014 09:31

Trots påsk så kan man ju inte hoppa över träningen. Det känns lixom som ännu viktigare då ;)) Och för att hinna med allt hade jag planer på att vara på gymmet vid halv sju. Men just denna morgon bestämde sig alla barnen för att sova längre (dvs äv...

Av Jezzy Lane - 18 april 2014 13:23

Trots långfredag var det gymmet som gällde idag (blev ju inget igår då Nevill fyllde år). Och jag var inte ensam med samma tanke ;) Blev ingen direkt kondition idag heller, då förkylningen håller i sig, men desto mer styrka ;) Kondition: 5 min...

Av Jezzy Lane - 17 april 2014 16:58


Idag är ingen vanlig dag, för idag är Nevills 35 årsdag. Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA!!!! ...

Av Jezzy Lane - 15 april 2014 20:12

Idag var det äntligen dags. Var så less på att försöka vänta ut denna envisa förkylning, som vägrar ge med sig helt, så drog till gymmet ändå. Dock körde jag lugnt på Cardio och körde bara 5 min på springbandet. Styrka Low back vikt 35 kg 15x3...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards