Jezzy Lane

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Fishing Time

Av Jezzy Lane - 31 juli 2013 20:57

Igår gjorde vi ingen direkt nytta. Nevill åkte iväg en sväng, och Caroline hjälpte mig att gå och kasta papp och plast kartonger i återvinningen nere vid parkeringen (och sen hjälpte hon mig att plocka ur och i en diskmaskin EFTER att man tvättat händerna   ) och Lia rensa o städa i sitt rum. Annars var det en hel del slappande, så idag bestämde vi oss för att dra iväg o fiska.

Då vi inte fick tag i något Sportfiskekort så drog vi till havet o fiska istället.

Det var både metande och fiskande. Vi ville först ut på en udde, men där var det svanar med sina ungar så de blev lite arga när vi närmade oss så vi fick hålla oss på avstånd. Så fort bryggan blev ledig gick vi dit.

Blev lite mys och Caroline hjälpte till så gott hon kunde   och var superduktig och satt o titta på när hon inte kunde hjälpa till

Och vi fick upp lite fisk (alla på mete och deg). Jag fick napp 3 gånger, men de sprattla sig loss bara jag drog upp de i luften 2 gånger, men en liten mört fick jag upp   Det var riktigt skoj då jag inte minns att jag någonsin fått upp en fisk och i såna fall är det väldigt länge sen då det är evigheter sen jag fiska överhuvudtaget.

Även Nevill fick napp på mete, och han fick också upp en mört. Och Lia fick också upp en fisk, även hon fick upp en mört. Hon var också helt salig   (missade tyvärr att ta kort på hennes firre)

Så nu har vi alla fått upp en firre denna sommar (utom Caroline som är lite för liten att fiska själv)

Alla fiskarna åkte tillbaka i vattnet efter att vi lossat de från kroken.

Så trots att vädret inte var kanon (det regna stor del av tiden och blåste typ hela tiden) och vi var ganska frusna i slutet så tycker jag att det var en kanonmysig dag. Den får helt enkelt    av fem möjliga (förlora en för att vi inte fick så mycket fisk och en för vädret)

Vi såg lite andra djur också. Dels svanarna som jag pratade om tidigare och så mängder av små små grodor, och jag menar verkligen mängder. Det kryllade av de på vissa ställen så man fick se upp var man satte fötterna för de flyttade inte på sig när man kom.

Vi var ute i drygt tre timmar så vi kom hem här vid 16 tiden trötta och frusna. Fikade lite, duscha, käka rester från igår (tacopaj). Och sen bara slappa.

Men nu ska jag kolla lite serier så bye bye