Jezzy Lane

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Örebro dag 4

Av Jezzy Lane - 27 juli 2013 20:00

 Idag är det dags att åka hem, känns direkt lite ledsamt   Önskar att jag hade mamma närmare, men man får helt enkelt göra det bästa av situationen.


Vi hade ställt klockan precis som tidigare mornar, men idag var det ännu segare att kliva upp. Beror kanske på alla de sena kvällarna/nätterna och alla aktiviteter på dagarna. Men som sagt, denna morgon kom vi inte upp förrän närmare halv nio.


Då vi varit tvungna att stänga fönstrena kvällen innan, så vakna vi alla upp toksvettiga (inte så farligt för min del, men värre för de andra. Så det blev dusch för alla, och vi käkade även smarrig frukost denna morgon, och jag fick i mig mina koppar underbart kaffe. Jag verkligen ÄLSKAR mammas kaffemaskin   


Vi packade och städade undan en del, och jag körde igång en diskmaskin.


Vid 10-tiden kom vi ut på stan en sväng, och såg lite mer open art figurer.

Vi lämnade tillbaka soft air gun och kollade lite i andra affärer. Dock så blev det mest handlat på Clas Ohlson där vi shoppade ny skolväska till James, docka till Caroline, verktygslåda till bilen och lite annat på rean.


När vi var klara i affärerna så gick vi och tog en glass  . Riktigt smarrigt (o kladdigt   ).

 


Sen var det dags att ta sig tillbaka till lägenheten och packa det sista, fixa dricka och sånt i kylväskan och tömma diskmaskin och städa undan det sista. Sen packa ner allt i bilen och kasta bort sopor.

När vi var klara med det bestämde vi oss för att käka lunch/middag på Grill Corner.

Någon som vill ha en "ost och kinksallad"?   

 

Själv tyckte jag den var lite för "kinkig" för min smak, så det blev kebabpizza istället    (och de andra tog också pizza eller chicken nuggets med pommes). Även nya dockan fick vara med och äta.

 

Mätta och belåtna var vi nu beredda att bege oss mot Stockholm   

Men vi hann inte långt innan vi fått punktering på ena däcket *grrr* våran vanliga otur     

Ett däckbyte senare och vi var på väg, och klockan hade blivit strax över 15.

Resan gick bra, både Lia och Caroline somnade till en stund i bilen (caroline sov nog nästan halva vägen).   

 

Ett stopp på vägen och vid 17.25 var vi på Ica Maxi hemma i haninge

 

Efter lite handling och efter att ha tagit in alla saker hemma så hade klockan hunnit bli sju.


Men nu är det så skönt att vara hemma   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jezzy Lane - 20 april 2014 18:49

Idag har verkligen varit en helt fantastisk dag. Började med träning i morse för att sen dra hem och ta det lite lugnt. Vid lunchtid åkte vi hem till underbara Anders och Johanna och barnen. vi var ute i bara t-shirt/linne i solen och det känd...

Av Jezzy Lane - 20 april 2014 09:31

Trots påsk så kan man ju inte hoppa över träningen. Det känns lixom som ännu viktigare då ;)) Och för att hinna med allt hade jag planer på att vara på gymmet vid halv sju. Men just denna morgon bestämde sig alla barnen för att sova längre (dvs äv...

Av Jezzy Lane - 18 april 2014 13:23

Trots långfredag var det gymmet som gällde idag (blev ju inget igår då Nevill fyllde år). Och jag var inte ensam med samma tanke ;) Blev ingen direkt kondition idag heller, då förkylningen håller i sig, men desto mer styrka ;) Kondition: 5 min...

Av Jezzy Lane - 17 april 2014 16:58


Idag är ingen vanlig dag, för idag är Nevills 35 årsdag. Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA!!!! ...

Av Jezzy Lane - 15 april 2014 20:12

Idag var det äntligen dags. Var så less på att försöka vänta ut denna envisa förkylning, som vägrar ge med sig helt, så drog till gymmet ändå. Dock körde jag lugnt på Cardio och körde bara 5 min på springbandet. Styrka Low back vikt 35 kg 15x3...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards