Jezzy Lane

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

Örebro dag 2

Av Jezzy Lane - 25 juli 2013 23:30

Idag hade vi ställt klockan så vi skulle komma upp i tid. Mellan halv åtta och åtta kom vi upp.

Aningen småtrött men ändå ok.  Det första jag gjorde var att slå på mammas kaffemaskin.

3 underbart goda dubbelkoppar blev det denna morgon  (hade nog kunnat bli fler men jag hejdade mig   )


Vi käka lite frukost, packa iordning för bad och ev ombyte i sommarstugan, och drog iväg till Gustavsvik.

Väl på Gustavsvik så åkte vi massa rutchbanor, alla utom Black Hole för den var avstängd när vi kom dit (även om den hade öppnat igen innan vi åkte, så orkade jag inte stå i den kön, för jag tror inte att James och Emilia hade kunnat åka den). Både James och Emilia åkte Vildforsen och Thunderstorm med mig och Nevill om vartannat.

Vildforsen är precis vad det låter som, en vildfors, som åker strömt ner i olika delar.

Thunderstorm är en lång rutchkana (som går ut och in, men är stängd så det ser man inte). Den går däremot väldigt sakta, så man fick nästan putta fart själv, men när man fick upp lite fart så var den himla skoj.

Däremot fick inte James åka med på Spacebowl (även kallad toaletten då man snurrar runt som vattnet i en toalett när man spolar), då det är ganska djupt när man ramlar i vattnet. Men Emilia och jag åkte den 2 gånger   

Även vågorna tyckte både James och Emilia om, och James tränade på att simma en hel del.   


Caroline däremot ville knappt bada alls från början när vi doppade oss i stora bassängen (där det är lite kallare), men när vi gick till plaskpoolerna (där det är från 0-3 år resp 0-6 år) så älskade hon att bada och kastade sig runt i vattnet som en liten fisk. Även de tre rutschkanorna som fanns där älskade hon.


I slutet samlades vi alla i en bubbelpool och satt och bubbla oss varma. För det var ju det, vi hade ju fått dela på oss en hel del då Caroline fortfarande inte kunde åka de stora rutschkanorna. Totalt var vi där i nästan 3 timmar, och då hann vi inte ens utomhus (där de också har flera pooler och en rutschkana och hopptorn).


Tyvärr har jag inga bilder från Gustavsvik då jag inte har en vattenkamera, men vi får bevara allt i minnet   


Efter Gustavsvik åkte vi förbi McDonalds och köpte med oss lite burgare, innan vi drog vidare till Marieberg för lite shopping. Blev lite shoppat på den fina rean de hade (och även lite som inte var på rea   ), men det var kläder vi alla behövde. Det blev nämligen shoppat tröjor till alla utom James och Caroline (för de har ju nyligen fått lite kläder).


Allting tar ju sin lilla tid så allt ovan resulterade i att vi inte var ute i mammas sommarstuga förrän vid 6-tiden.

Belinda och Adde hade åkt hem tidigare på dagen, så nu var det vi och mamma och Gunnar där. På väg ut börja det åska och regna som bara den, men det lugna ner sig ganska fort så Nevill och barnen (de stora) drog ner till sjön och fiska ett par timmar. De hade haft det riktigt bra, och James fick sitt första napp, och därmed upp sin första fisk (nämligen en gädda)   

 

Det blev då en ganska sen middag (vid nio-tiden) men det gör ju inte så mycket när man har semester   

Och det blev inte fisk till middag (för den hade de kastat tillbaka) utan det blev underbart grillat kött igen, och pommes och mammas helt underbart goda chaminjonsås igen . Jag kan verkligen inte tröttna på den. Men det kan ju också bero på att jag inte kan äta champinjoner hemma.

Efter maten hade barnen eget ballongvattenkrig med varandra, de är så söta   

Nu är klockan halv tolv och vi har precis kommit tillbaka till lägenheten, och jag är helt slut, så nu ska här sovas.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jezzy Lane - 20 april 2014 18:49

Idag har verkligen varit en helt fantastisk dag. Började med träning i morse för att sen dra hem och ta det lite lugnt. Vid lunchtid åkte vi hem till underbara Anders och Johanna och barnen. vi var ute i bara t-shirt/linne i solen och det känd...

Av Jezzy Lane - 20 april 2014 09:31

Trots påsk så kan man ju inte hoppa över träningen. Det känns lixom som ännu viktigare då ;)) Och för att hinna med allt hade jag planer på att vara på gymmet vid halv sju. Men just denna morgon bestämde sig alla barnen för att sova längre (dvs äv...

Av Jezzy Lane - 18 april 2014 13:23

Trots långfredag var det gymmet som gällde idag (blev ju inget igår då Nevill fyllde år). Och jag var inte ensam med samma tanke ;) Blev ingen direkt kondition idag heller, då förkylningen håller i sig, men desto mer styrka ;) Kondition: 5 min...

Av Jezzy Lane - 17 april 2014 16:58


Idag är ingen vanlig dag, för idag är Nevills 35 årsdag. Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA!!!! ...

Av Jezzy Lane - 15 april 2014 20:12

Idag var det äntligen dags. Var så less på att försöka vänta ut denna envisa förkylning, som vägrar ge med sig helt, så drog till gymmet ändå. Dock körde jag lugnt på Cardio och körde bara 5 min på springbandet. Styrka Low back vikt 35 kg 15x3...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards